Iranian Agriculture News Agency

تولید ۲۴۰ تن عسل در سطح شهرستان جم

مدیر جهاد کشاورزی جم در نشست خبری گفت: ۲۴۰تن عسل در سطح شهرستان تولید می‌شود.

تولید ۲۴۰ تن عسل در سطح شهرستان جم

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، رضا رونما با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران در راستای توسعه‌ و اعتلای شهرستان اظهار داشت این جلسه آغازی برای افزایش تعاملات باشد.

وی با بر شمردن دستاوردهای دولت آیت الله رئیسی در حوزه کشاورزی از مردم و مخصوصا کشاورزان درخواست کرد در انتخابات ۸تیرماه مشارکت داشته باشند تا دولتی که تشکیل می شود از پشتوانه مردمی بیشتری برخودار باشد و قدرت چانه زنی بین المللی داشته باشند .

رونما در ادامه به بیان گزارشی از عملکرد اداره جهاد کشاورزی جم پرداخت و گفت: کلیه محصولات تولیدی کشاورزی شهرستان جم از کیفیت برتر نسبت به سایر نقاط استان برخودار هستند و مزیت کشاورزی جم در کیفیت محصولات تولیدی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی جم خاطرنشان کرد: ۱۴۰۰هکتار سطح زیر کشت مرکبات شهرستان می باشد که ۳۲هزار تن تولید مرکبات داریم .

وی افزود: ۱۳۲۰ هکتار سطح نخیلات شهرستان می باشد که ۱۳هزار تن خرما از آن برداشت می شود .

رونما اضافه کرد؛ ۸۰۰هکتار گشت گندم با برداشت ۳۲۰ تن گندم ماحصل زحمات کشاورزان جمی در سال زارعی جاری بود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم تصریح کرد: ۲۰ گلخانه فعال با مساحت ۸و نیم هکتار در سطح شهرستان فعال می باشند که قسمتی از نیازهای شهرستان تامین و صادرات محصولات کشاورزی به خارج از استان نیز دارند .

رونما با بیان اینکه بهترین عسل استان در شهرستان جم تولید می شود افزود: ۲۸۸ نفر در حوزه زنبور داری شهرستان فعال می باشند که ۷۳ نفر آنها بومی می باشند .

وی ادامه داد: ۲۴۰تن عسل در سطح شهرستان تولید می شود ، علاوه بر آن حدود ۵۰۰ تن نیز توسط زنبورداران مهمان تولید می شود چون یک فصل برداشت آنها در جم می باشد.

رونما اضافه کرد: جم تنها تولید کننده ملکه زنبور عسل در استان می باشد که زنجیره تولید عسل در جم در حال تکمیل شدن می باشد.

عضو شورای اداری شهرستان جم خاطرنشان کرد: مهمترین چالش کشاورزی شهرستان بسته بندی می باشد که این موضوع سبب افت و کاهش درآمد کشاورزان شده است .

رونما در حوزه دام نیز تصریح کرد: ۶۰هزار دام سبک و ۷۰۰ دام سنگین در شهرستان وجود دارد که قسمتی از نیاز لبنیات و گوشت جم را تامین می کنند.

وی گفت: یک مزرعه تولید مرغ در شهرستان دایر است که هر دوره ۴۳۵۰۰ قطعه مرغ در شهرستان تولید می شود که دوره آن دو ماه می باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم تاکید کرد: گازوئیل صرفا به تراکتور های تعلق می گیرد که فعالیت کشاورزی دارند و بر حسب سطح زیر کشت سهمیه دریافت می کنند .

وی افزود: یکصدو هفتاد و هفت دستگاه تراکتور در سطح شهرستان وجود دارند که فقط ۱۱۴ دستگاه در حوزه کشاورزی فعال است.

رونما خاطرنشان کرد: در کمیسیون رفع تداخلات شهرستان جم ۴۸ پلاک بررسی شده است که همه آنها به اتمام رسیده است که از این حیث در استان اول هستیم .

وی افزود : برای نظارت بر قیمت ها در سطح بازار سال گذشته ۵۳۱بازید مشترک از صنوف مختلف داشتیم که ۵۶ پرونده جهت متخلفین تشکیل شد .

رونما گفت: در حوزه آفات کشاورزی به کشاورزان آموزش مداوم داده می شود و کلاس های توجیهی برگزار می شود .

مدیر جهاد کشاورزی جم بیان داشت: نوغانداری به عنوان درآمد مکمل کشاورزی در دستور کار این اداره می باشد و دوره های آموزشی آن در فصول مختلف سال برگزار می شود .

گفتنی است در این نشست خبرنگاران شهرستان جم نیز دیدگاه ها و سؤالات خود درباره موضوعات مختلف مطرح کردند.

 

خبرنگار: محمد بحرینی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید