Iranian Agriculture News Agency

با هدف افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ اجرایی شد:

توزیع صبحانه تخم مرغ در مدارس

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان تخم مرغ کشور گفت: پویش «هر مرغدار؛ یک مدرسه»، همزمان با مراسم بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ امسال برگزار خواهد شد.

توزیع صبحانه تخم مرغ در مدارس

 

 
محمد مرادی در گفتگو با خبرنگار ایانا، با اعلام این خبر گفت: مراسم امسال بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ، با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، اتحادیه های استانی تولیدکنندگان تخم مرغ، تشکل‌ها و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. همچنین استانهای مختلف کشور به این مناسبت اجرای برنامه هایی را در دستور کار قرار داده و در دست اجرا دارند.
مرادی با بیان این که کمیسیون بین‌المللی تخم مرغ شعار «اتحاد جهانی با تخم مرغ» را به عناون شعار سال انتخاب کرده است گفت: تخم مرغ غذا و کالایی است که در سبد غذایی تمام مردم، از اقشار بسیار کم برخوردار تا اقشار برخوردار در سراسر جهان، و از کشورهای بسیار فقیر تا کشورهای توسعه یافته نقش مهمی دارد؛ که این نشان دهنده ارزش غذایی بالای این محصول در کنار قیمت پایین آن است.
 
 
توسعه فرهنگ مصرف تخم مرغ در مدارس
 
مدیر عامل اتحادیه مرکزی تولیدکنندگان تخم مرغ میهن یادآور شد: این اتحادیه از دو سال گذشته، پویش «هر مرغدار یک مدرسه» را با هدف توسعه فرهنگ مصرف تخم مرغ و افزایش ارزش غذایی تغذیه دانش آموزان در سنین رشد آغاز کرد و قرار بر این شد که هر مرغدار در زمان پویش، صبحانه تخم مرغ آب پز یک مدرسه را به صورت رایگان تامین کنند.
وی افزود: پس از گذشت ۲ سال این پویش سر و سامان گرفته و از سال گذشته همزمان با روز جهانی تخم مرغ با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان آموزش و پرورش، تولیدکنندگان ما، صبحانه تخم مرغ آب پز بین دانش آموزان مدارس توزیع کردند و برخی از تولید کنندگان این برنامه را به صورت هفتگی تا پایان سال تحصیلی نیز ادامه دادند.
مرادی ادامه داد: امسال نیز این پویش مورد استقبال مرغداران سراسر کشور قرار گرفته است. با توجه به کاهش سرانه مصرف گوشت و لبنیات در کشور، اجرا و ادامه این پویش و برنامه‌هایی از این دست می‌تواند نقش موثری در افزایش سلامت دانش آموزان به ویژه در مناطق کمتر کمتر برخوردار داشته باشد.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان تخم مرغ با بیان اینکه این پویش طی دو سال گذشته به طور چشمگیری در ارتقاء و افزایش سرانه مصرف تخم مرغ کشور کمک کرده است؛ گفت: تحم مرغ سالم‌ترین و بهترین و ارزان‌ترین منبع پروتئین حیوانی است که با حجم بالایی از مواد معدنی و ویتامین‌ها غنی شده، و تلاش ما این است که سرانه مصرف تخم مرغ را به استاندارد کشورهای توسعه یافته نزدیک‌تر کنیم.
 
وی با بیان این که در حال حاضر، سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ۱۴.۲ کیلوگرم است افزود: تلاش ما این است که مردم را بیشتر با مزایای مصرف تخم مرغ بیشتر آشنا کنیم؛ تا روند رو به رشد و ارتقاء سلامت جامعه ادامه یابد.
 
 
 
خبرنگار: شبنم‌ مسعودی
 
 
 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید