Iranian Agriculture News Agency

اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی توسعه گلخانه ها به مناطق کم برخوردار

مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی از هدف‌گذاری ۱۰ میلیون تنی محصولات گلخانه ای تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد.

اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی توسعه گلخانه ها به مناطق کم برخوردار

 

‌به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی لطفی زاده در نشست خبری که در معرفی هفتمین نمایشگاه بین المللی آیفارم برگزار شد از تحقق بالغ بر ۲۷ هزار هکتار توسعه گلخانه ای خبر داد.

‌وی با اشاره به هدفگذاری برنامه هفتم توسعه بر تولید ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه ای، تحقق این هدف را مبتنی بر توسعه بالغ بر ۳۵ هزار هکتار گلخانه و محیط های کنترل شده جدید قلمداد کرد.

لطفی زاده تحقق این برنامه را نیازمند ۷۳۰ همت اعتبار داشت و گفت: این اعتبار برای توسعه زیرساخت، ملزومات، پرورش نیروی انسانی و ... است. 

مجری طرح توسعه گلخانه ها گفت: تامین تسهیلات مورد نیاز در این حوزه از محل منابع تبصره ۱۸ و منابع ماده ۵۲ تخصیص یافته و با شرایط ۱۴ درصد برای مناطق برخوردار و شرایط ۱۲ درصد در مناطق غیر برخوردار به استانها ابلاغ می شود.

وی با بیان این که شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی با تمرکز بر محصولات باغی و گلخانه ای در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد اعلام کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار کشاورز کد یکتا و شناسنامه محصولات خود را دریافت کرده اند.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید