Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی بیش از 35 هزار هکتار کشت پاییزه در ایذه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت غلات گندم و جو، گیاهان روغنی، علوفه و گیاهان دارویی اختصاص پیدا کند.

پیش‌بینی بیش از 35 هزار هکتار کشت پاییزه در ایذه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، نوید احمدی بیان کرد: ماشین آلات و ادوات کشاورزی جهت کشت پاییزه  آماده سازی شده و دستگاه‌های بوجاری در منطقه فعال شده‌اند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیرکشت وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم در همین راستا به‌منظور رفع موانع افزایش تولید در واحد سطح تمهیدات مدیریتی از جمله آموزش مورد نیاز بهره‌برداران، عرضه به موقع نهاده‌های بذر، کود و سم، استفاده از بهترین تاریخ کاشت اندیشیده شد.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۹۵ درصد از اراضی قابل کشت به‌صورت دیم کشت می‌شود، با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر بارش خوب نزولات جوی، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت غلات گندم و جو، گیاهان روغنی، علوفه و گیاهان دارویی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: امسال توزیع نهاده‌های شیمیایی در شهرستان براساس موقعیت مکان یابی اراضی و تهیه نقشه UTM زمین کشاورزی انجام می‌شود.

احمدی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در سال زراعی جدید طرح اصلاح الگوی کشت برای مقابله با خشکسالی و افزایش کمی و کیفی محصول است که در این طرح گیاهان کم آب بر و با ارزشی مانند کاملینا، گلرنگ و کلزا ترویج خواهند شد.

 

خبرنگار: حدیث چاروسایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید