Iranian Agriculture News Agency

از کاشت زعفران تا احداث کانال آبیاری در باغات لالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی گفت: هزار و هشتصد کیلوگرم زعفران در شهرستان کاشته و هزار و 510 متر کانال آبیاری باغات نیز احداث شده است.

از کاشت زعفران تا احداث کانال آبیاری در باغات لالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لالی بیان کرد: هزار و 800 کیلوگرم پیاز زعفران در شهرستان توزیع و در سطح سه دهم هکتار (سه هزار متر) در روستای سلطان آباد آرپناه در زمین زراعی محمد اسماعیل صیفوری کاشته شد.

مهرداد هزاریان افزود: زعفران گیاهی هفت ساله است و پیش‌بینی می‌شود در سال اول ۵۰۰ گرم و در سال دوم به بعد یک کیلوگرم تولید داشته باشد که حدود ۶۰۰ میلیون ریال در سال اول و برای سال‌های دوم تا ۱۰۰ میلیون ریال افزایش درآمد خواهد داشت.

وی توضیح داد: به‌منظور تأمین آب در راستای آبیاری باغات در روستای تکاب شاهرضا و تقاضای اهالی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لالی اقدام به احداث ۱۵۱۰ متر کانال آبیاری در دو طرف رودخانه تراز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال کرده که مشکل تامین آب ۱۵ هکتار از اراضی باغات انار و زیتون و مرکبات و همچنین کشت بین باغات (میانه کاری) علوفه و حبوبات و سبزی و صیفی بصورت دائمی تأمین می‌شود.

هزاریان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها برای حدود ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال موقت و برای ۱۰ خانوار اشتغال دائمی ایجاد کرده است.

 

خبرنگار: ندا خاکی زاده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید