Iranian Agriculture News Agency

نی‌ریز یکی از قطب‌های تولید انجیر فارس است

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: استان فارس نخستین تولیدکننده انجیر در ایران و شهرستان نی‌ریز یکی از قطب‌های تولید انجیر این استان است.

نی‌ریز یکی از قطب‌های تولید انجیر فارس است

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا بصیری ضمن بیان این مطلب از شروع برداشت انجیر نی ریز خبر داد و گفت: همه ‌ساله از اوایل مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ های دیم شهرستان شروع می شود و تا نیمه مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه انجیرستان‌های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است؛ ابراز کرد: قریب به پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان نی ریز به کشت این محصول اختصاص دارد که چهار هزار هکتار آن مثمر است و به دو صورت تازه‌خوری و خشک به بازار عرضه می شود.

به گفته بصیری؛ با توجه به کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری و خشکسالی اخیر، پیش‌بینی می‌شود با کاهش عملکرد نسبت به سال گذشته مواجه باشیم و کمتر از دو هزار تن انجیر از باغات برداشت شود.

او تاکید کرد: عواملی چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش بادهای شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبورهای گرده‌افشان، در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه انجیر این شهرستان به کشورهای هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح‌ کرد: سرمایه‌گذاری مناسب و وجود صنایع تبدیلی در این بخش، می‌تواند به رونق صادرات و تجاری سازی این محصول در شهرستان کمک کند.

 

خبرنگار:: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید