Iranian Agriculture News Agency

اشتغال پایدار و سودآوری تولیدات، اساسی‌ترین مشکلات عشایر فارس است

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: یکی از مشکلات اساسی عشایر استان فارس اشتغال پایدار و بهره‌مندی از سود تولیدات خود در بازار است و یکی از اهداف متعالی این اداره کل، همکاری و همیاری عشایر در رسیدن به این مهم است.

اشتغال پایدار و سودآوری تولیدات، اساسی‌ترین مشکلات عشایر فارس است

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، عبدالحمید کریمی در نشست با محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، بیان کرد: در زمینه‌هایی همچون تولید گوشت قرمز، صنایع دستی، گیاهان دارویی و گردشگری، حمایت های ویژه ای از سوی استانداری فارس انجام شده که باعث افزایش انگیزه در عشایر استان برای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات خود شده است.

به گفته وی؛ با توجه به حجم بالای فعالیت‌های اقتصادی عشایر این استان، معرفی این قشر از جامعه به‌عنوان قشر مولد و تولیدکننده در کشور و علی‌الخصوص استان فارس از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند حمایت مسئولین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف با اداره آموزش و پرورش، اداره فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و بخش های خصوصی به افزایش بهره‌وری و تولیدات عشایری کمک می‌کنیم، گفت: اداره کل امور عشایر فارس با ارائه تسهیلات کم بهره، نقش ویژه‌ای در مهاجرت معکوس عشایر و رشد تولیدات دامی و گیاهی این قشر از جامعه داشته است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس اظهار امیدواری کرد؛ در سال جاری با برپایی میزهای چهارگانه‌ای که از سال‌های قبل در دستور کار این اداره کل بوده به رتبه‌های برتر کشوری در تولیدات گوشت قرمز، گردشگری و بومگردی، صنایع دستی و گیاهان دارویی دست پیدا کنیم.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید