تقویت تولید محتوا و تعامل رسانهای در بخش آب و خاک
معاون وزیر جهادکشاورزی بر تبیین پروژههای آب و خاک توسط رابطین خبری تاکید کرد و گفت: ۵۰ درصد پروژههای وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قویتر و پاسخگوتر باشیم؛ همچنین باید با اصحاب رسانه در استانها تعامل داشته باشیم.
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت جهادکشاورزی، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.
در این گردهمایی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن خیرمقدم به رابطین خبری استانها اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به جهاد تبیین، باید طرحهای آب و خاک توسط روابط عمومی بیش از پیش بیان شود.
وی با بیان این که تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب میشود که نمونه آن بارشهای نامناسب در برخی از استانها و آسیب محصولات کشاورزی است.
نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالشهای ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاکهای کشور است؛ همچنین سرمایهگذاری در حوزه زیرساختهای آب و خاک از دغدغههای این معاونت است.
وی بر انتقال بیش از پیش یافتههای علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.
معاون وزیر جهادکشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانههای آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانههای فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.
وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیکها را به ۱۹ کشور صادر میکنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان میشود.
نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمهکاره داریم که برای تکمیل آن به ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژهها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکههای آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آییننامه ۳۱ مادهای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استانها تشکیل شود؛ پروژههای آب و خاک باید مکانمحور شده و به سیستم GIS مجهز شود.
وی ادامه داد: روابط عمومی باید استراتژی و راهبرد داشته باشد و اقدامات و برنامهها، مشکلات و نقاط قوت و ضعف مشخص شود.
نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژههای وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قویتر و پاسخگوتر باشیم؛ همچنین باید با اصحاب رسانه در استانها تعامل داشته باشیم.
منتشرکننده خبر: شیما علایی
دیدگاه تان را بنویسید