Iranian Agriculture News Agency

جان تازه اجرای پروژه های نوین آبیاری

مشاور وزیر و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از جان تازه اجرای پروژه های نوین آبیاری ذیل برنامه هفتم توسعه خبر داد.

جان تازه اجرای پروژه های نوین آبیاری

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فریبرز عباسی گفت: در کشور بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار انواع سامانه های نوین آبیاری انجام شده که ازاین میزان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار انواع روش های بارانی و حدود ۵۰۰ هزار هکتار روش کم فشار هستند.

وی افزود : درجنوب کرمان بیش از ۸۰هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده که معادل تقریبی ۳۶درصد از کل اراضی قابل کشت این منطقه می باشد و از مناطق پیشرو در اجرای آبیاری نوین به شمار می آید.

وی ادامه داد: در برنامه های سند دانش بنیان امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه هدف گذاری های خوبی برای حوزه آب و خاک و سامانه های نوین آبیاری تعیین شده است که اگر الزامات آن تهیه و فراهم شود، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار پتانسیل اراضی آبی به سامانه های نوین آبیاری فراهم می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: از حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار بیش از ۵۰۰ هزار هکتار با مشارکت ۱۰۰ درصد مالی بهره‌برداران بوده است و باید از ظرفیت مشارکت مردم استفاده شود و امیداوریم بتونیم اعتبارات خوبی به منطقه جنوب کرمان تخصیص دهیم.

 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید