Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل آبخیرداری استان البرز:

منابع طبیعی صرفاً بانک زمین نیست

مدیرکل آبخیرداری استان البرز گفت: تمامی دستگاه‌ها باید بدانند که منابع طبیعی صرفاً نباید به‌عنوان بانک زمین شناخته شود، چرا که فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای حیات سالم و کاهش اثرات بحران‌های زیست محیطی نیز از دیگر قابلیت‌های آن به‌شمار می‌رود.

حسین میررجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب افزود: علاوه بر تثبیت حاکمیت دولت، با انجام اقدامات ممیزی اراضی، کاهش اثرات بحران و بلایای طبیعی با فعالیت‌هایی نظیر آبخیزداری، توسعه فضای سبز، مبارزه با بیابان‌زایی، اصلاح و احیاء مراتع و کنترل دام از اهم فعالیت‌های اداره منابع طبیعی به‌شمار می‌رود که تبلور گستردگی این حوزه در کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عمده‌ترین معضل منابع طبیعی استان، افزایش ارزش افزوده اراضی به‌دلیل همجواری با پایتخت است که ضریب زمین‌خواری را افزایش می‌دهد.

مدیرکل آبخیرداری استان البرز ادامه داد: در سال جاری حدود 600 هکتار از اراضی تصرف‌شده استان خلع ید شده‌اند که با این‌گونه اقدامات، باید از رشد تصرفات جلوگیری شود.

میررجبی در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید با اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی در کشور افزایش یابد که این امر نیز با همکاری دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش، شهرداری با محوریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز، اوقاف، نیروهای مشارکت مردمی و... که در امر فرهنگ‌سازی دخیل هستند، محقق می‌شود./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911109-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید