Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

محلول‌پاشی مزارع تا اطلاع ثانوی ممنوع

به‌دلیل وزش باد و احتمال بارش باران در مناطق غربی و شمال غربی کشور تا روزهای پایانی هفته از محلول‌پاشی خودداری شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب درباره احتمال سرمازدگی و یخبندان تا پایان هفته در بعضی از نقاط کشور گفت: در مناطق غربی و شمال غربی توصیه می‌شود دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها کنترل و از یخ‌آب زمستانه برای از بین بردن آفات و بیماری‌ها استفاده شود.

مسعود حقیقت افزود: به‌دلیل وزش باد و نزولات جوی در این روزها به کشاورزان توصیه می‌شود از محلول‌پاشی تا روزهای پایانی هفته خودداری و از کودهای فسفاته و پتاسه به روش چالکود برای تغذیه باغ‌ها مورد استفاده قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی و سواحل دریای خزر نیز با توجه به کاهش دمای شبانه و احتمال یخبندان، اقدامات ضروری برای جلوگیری از خراسات ناشی از یخبندان در باغ‌ها و مناطق سردسیر انجام شود.

حقیقت ادامه داد: در این مناطق به‌دلیل وزش باد از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و انجام عملیات صیادی خودداری شود.

کشت دوم سیب‌زمینی آغاز شود

این مقام مسئول تصریح کرد: در مناطق شرق و جنوب کشور با توجه به پایداری‌های جوی و عدم بارش باران، کشاورزان اقدام به کشت دوم سیب‌زمینی کرده و شرایط مناسبی برای انجام چالکود در باغ‌ها است.

وی در پایان یادآور شد: در مناطق جنوبی کشور به‌دلیل کاهش نزولات جوی، مزارع گندم دیم مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت نیاز از آبیاری تکمیلی استفاده شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-911109-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید