Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور خبر داد:

افزایش حریق جنگل‌های شمال کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با اشاره به افزایش دما در هفته‌های اخیر گفت: میزان حریق در جنگل‌های کشور نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان اینکه بیشترین حریق در استان گیلان رخ داده است، افزود: از دو استان گیلان و مازندران، گیلان بیشترین حجم آتش‌سوزی جنگل‌ها را داشته است، به‌طوری‌که حدود 50 هکتار از جنگل‌ها طعمه حریق شده است، اما میزان دقیق خسارت مشخص نیست.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته با ستاد بحران کشور در گیلان داشتیم، به بررسی افزایش و تجهیز پایگاه‌های اطفاء حریق پرداختیم تا از روند حریق در کشور کاسته شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ادامه داد: در همین راستا باید اعتبارات خوبی را جذب کنیم، اما با توجه به وضعیت کلان کشور، از میزان تخصیص اعتبارات کاسته شده است.

سرهنگ سبزعلی تأکید کرد: در حال حاضر پایگاه‌های اطفاء حریق در شهرستان‌های مختلف مازندران و گیلان مستقر هستند تا در زمان حریق بتوانند با حداقل امکانات به اطفاء آن بپردازند، اما در مجموع پایگاه اطفاء حریق اصلی گیلان در استان گلستان مستقر شده است.

وی در پاسخ به روند بررسی قتل قرق‌بان منابع طبیعی خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش جدی نیروهای انتظامی در 24 ساعت نخست ارتکاب قتل، مظنونین دستگیر و به قتل خود اعتراف کردند و در حال حاضر پرونده در مراجع قضایی در دست بررسی است./

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-911116-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید