Iranian Agriculture News Agency

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی از 16 تا 22 بهمن‌ماه؛

شرایط جوی برای عملیات صیادی مناسب شد

با توجه به شرایط جوی تا پایان هفته، زمان مناسبی برای انجام عملیات صیادی در شمال کشور است.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: با توجه به شرایط مناسب جوی و نبود باد و بارش باران در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور، زمان مناسبی برای انجام عملیات مبارزه با علف‌های هرز و کشت سیب‌زمینی طرح دوم از روز دوشنبه است.

مسعود حقیقت افزود: به‌دلیل کاهش دمای شبانه در مناطق مرتفع این استان‌ها حفاظت از سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سالن‌های پرورشی به‌دلیل پایداری هوا تا اواخر هفته باغداران می‌توانند نسبت به اجرای چالکود در باغ‌های خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سواحل دریای خزر نیز توصیه می‌شود به خاطر کاهش محسوس دما در روزهای آینده نسبت به آب‌تخت کردن مزارع و بهره‌گیری از یخبندان صبحگاهی جهت مبارزه با لارو کرم ساقه‌خوار برنج اقدام شود.

حقیقت ادامه داد: به‌دلیل شرایط مناسب جوی در این مناطق، زمان مناسب برای انجام عملیات صیادی است و توصیه می‌شود کودپاشی سرک در مزارع انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: در مناطق جنوبی کشور نیز توصیه می‌شود دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و سالن‌های پرورش قارچ تنظیم شده و سم‌پاشی توسط قارچ‌کش‌های مناسب با بهره‌گیری از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرهای مربوطه انجام شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-911116-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید