Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز خبر داد:

توزیع 150 هزار اصله نهال بین شهروندان البرزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از توزیع 150 هزار اصله نهال بین شهروندان استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، حسن میررجبی در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی است، در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: 15 تا 21 اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده که در سال جاری این هفته با شعار منابع طبیعی، سرمایه ملی به اجرای برنامه‌ها در جهت گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی می‌پردازد.

وی افزود: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در زندگی انسان‌ها و نقش مؤثر انسان‌ها در حفاظت و پایداری از این منابع، ترویج و اشاعه فرهنگ دوستی با طبیعت و حفاظت از آن اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این زمینه این هفته فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی عمومی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با فرهنگ حفاظت از عرصه‌های ملی فراهم می‌آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های کلی سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور، امسال نیز بیش از 150 هزار اصله نهال از انواع سرو خمره‌ای، کاج، اقاقیا، زبان‌گنجشک، نارون، ارغوان و گل‌های زینتی از سوی این اداره کل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

میررجبی ادامه داد: همچنین برنامه‌های متنوعی برای این هفته در نظر گرفته شده است که با حضور مسئولان و مشارکت مردم در جهت گسترش فرهنگ دوستی با طبیعت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به جشن درخت‌کاری در نهالستان محمدشهر کرج اشاره کرد که با حضور مسئولان عالی رتبه استانی برگزار خواهد شد. همچنین حضور کارشناسان و سخنرانی در مدارس استان، همایش آموزش و پژوهش در منابع طبیعی، کاشت نهال در ارتفاعات بیجی با مشارکت مردم با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج و سازمان‌های مردم نهاد و کوهنوردان، برنامه مشترک با همکاری ادارات شهرستان همراه با کاشت نهال اشاره کرد.

میررجبی یادآور شد: همچنین برگزاری راهپیمایی طبیعت توسط دانش آموزان با شعار منابع طبیعی سرمایه ملی، توزیع نهال رایگان با شعار هر ایرانی یک درخت در مصلی نماز جمعه، فینال فوتسال جام طبیعت از دیگر برنامه‌ها است.

وی تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی مقرر شده است که در آیینی ویژه با مشارکت سازمان زندان‌ها مراسم غرس نهال در ندامت‌گاه قزلحصار برگزار شود که در این مراسم بوستان تولد نیز افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد./

خبرنگار: مهدیه رضایی

V-911214-10

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید