Iranian Agriculture News Agency

استاندارخراسان رضوی:

موفقیت‌های جهاد کشاورزی الگویی برای توسعه فضای سبز است

استاندار خراسان رضوی موفقیت‌های جهاد کشاورزی را الگویی برای توسعه فضای سبز دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر در آیین درخت‌کاری در پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در دو دهه اخیر با اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری به توسعه فضای سبز با استفاده از آب باران انجامیده است.

وی افزود: توسعه فضای سبز و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی از سیاست‌های راهبردی خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان خراسان رضوی سرانه فضای سبز با میانگین کشوری فاصله چندانی ندارد و اقدامات خوبی، در گستره شهر مشهد و حوزه منابع طبیعی استان انجام شده است.

فروزان‌مهر ادامه داد: با توجه به نقش مؤثر پوشش گیاهی در جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل روان‌آب‌های سطحی و بهبود ذخایر منابع آب زیرزمینی و همچنین مسائل زیست محیطی و اکوتوریسم، توجه ویژه به فضای سبز از اولویت‌های کاری این بخش است.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در زمینه حفظ و احیاء منابع تجدید‌پذیر به‌ویژه جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود، باید زمینه رشد پایدار و تقویت منابع طبیعی استان را فراهم کند.

فروزان‌مهر یادآور شد: این استان ظرفیت و توان خوبی در حوزه منابع طبیعی دارد و طی سال‌های اخیر شاهد حفظ، بازسازی و احیاء منابع طبیعی هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز گفت: از 11 میلیون و 740 هزار کیلومترمربع وسعت این استان، 70 درصد اراضی ملی است.

حسن تقوایی افزود: هم‌اکنون وسعت جنگل‌های استان یک میلیون هکتار است و خراسان رضوی با یک‌هزار و 700 مترمربع سرانه جنگل، رتبه ششم کشور را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به 6.5 میلیون هکتار عرصه مرتعی که 56 درصد وسعت استان را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: از این نظر نیز خراسان رضوی جایگاه چهارم کشور را دارد./

خبرنگار: نرگس زارعی

V-911216-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید