Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی:

گلخانه‌داران مراقب بیماری‌های قارچی و آفت باشند

کشاورزان شرق و جنوب کشور به‌دلیل گرم شدن و افزایش رطوبت دمای هوا نسبت به جلوگیری از بروز بیماری‌های قارچی و آفات اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق شرق و جنوب شرق کشور با افزایش رطوبت و گرم شدن دمای هوا، گلخانه‌داران نسبت به بروز بیماری قارچی سفیدک داخلی و آفات کنه مگس سفید و شته مینوز حساسیت لازم را داشته باشند و در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.

مسعود حقیقت افزود: به‌دلیل وزش باد در این مناطق و جنوب کشور و بارش پراکنده در دامنه‌های رشته‌کوه البرز از انجام سم‌پاشی تا چند روز آینده خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق جنوبی کشور در صورت عدم کفایت بارش‌ها آبیاری مزارع جو، گندم و کلزا همراه با توزیع نوبت دوم کود سرک انجام شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی ادامه داد: در مناطق شمالی و سواحل دریای خزر باید توجه داشت که شرایط مناسبی برای هرس درختان میوه و کاشت نهال جدید بوده و دمای واحدهای مرغداری و گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ تنظیم شود.

حقیقت تصریح کرد: در مناطق غرب و شمال غربی نیز با توجه به وزش باد از گلخانه‌ها و کندوهای زنبورعسل مراقبت شده و دمای مرغداری‌ها و دامداری‌ها تنظیم شود.

وی در پایان یادآور شد: در این مناطق بستر مناسب برای کشت محصولات بهاره آماده‌سازی شده، ولی از کاشت زودهنگام سیب‌زمینی خودداری شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-911221-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید