Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

تعجیل در آماده‌سازی کشت بهاره

زارعان مناطق غرب و شمال غرب در آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی برای کشت بهاره تعجیل کرده و چند روز پس از سم‌پاشی مزارع برای از بین بردن علف‌های هرز، اقدام به دادن کود سرک کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غرب و شمال غرب کشور کشاورزان از روز چهارشنبه اقدام به کشت علوفه به‌ویژه یونجه و شبدر کرده و با علف‌های هرز مزارع گندم، کلزا و جو مبارزه کنند.

مسعود حقیقت افزود: زارعان این مناطق در آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی برای کشت بهاره تعجیل کرده و چند روز پس از سم‌پاشی مزارع برای از بین بردن علف‌های هرز، اقدام به دادن کود سرک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شمالی و سواحل دریای خزر از روشن کردن آتش در حاشیه جنگلی خودداری و اقدامات شخم، شیار و آب‌تخت کردن مزارع انجام شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی ادامه داد: به‌دلیل افزایش رطوبت و به‌دنبال آن گسترش یافتن بیماری‌های قارچی مزارع سیب‌زمینی و پیاز، گلخانه‌داران و جالیزکاران اقدام به کنترل بیماری‌ها کنند.

حقیقت تصریح کرد: در مناطق جنوبی و مرکزی کشور از انجام هرگونه آبیاری طی روزهای آینده خودداری و سم‌پاشی مزارع پس از قطع بارش‌ها صبح هنگام انجام شود.

وی یادآور شد: در این مناطق نیز بازدید مزارع کلزا، گندم و جو برای پایش آفات کلیدی و بیماری‌های قارچی انجام شود.

حقیقت در پایان تأکید کرد: باغداران پسته با مشورت کارشناسان کشاورزی می‌توانند پس از قطع بارش اقدام به سم‌پاشی مزارع خود کنند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-920119-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید