Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی افزایش 100 درصدی خرید گندم در ایلام

سال گذشته در ایلام 140 هزار تن گندم تولید شد که 80 هزار تن آن را دولت خریداری کرد؛ این در حالی است که سال جاری برآورد می‌شود 180 هزار تن تولید و 160 هزار تن آن توسط دولت خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: حدود چهارهزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی ایلام سطح زیر کشت کلزا است که از 15 روز پیش برداشت از آن آغاز شده است.

تیموری افزود: تاکنون برداشت از 80 درصد از سطح اراضی کلزا صورت گرفته که از این میزان شش‌هزار و 200 تن محصول تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم کلزای خریداری‌شده از کشاورز یک‌هزار و 500 تومان است که صرفه اقتصادی مناسبی برای آنها دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام به تولید گندم استان اشاره کرد و ادامه داد: برداشت محصول استراتژیک گندم نیز در مزارع استان آغاز شده است، اما بیش از 60 درصد مزارع گندم دیم به‌دلیل نبود بارش از بین رفتند، ولی با این وجود برآورد می‌شود تولید آن نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

تیموری تصریح کرد: سال گذشته در ایلام 140 هزار تن گندم تولید شد که 80 هزار تن آن را دولت خریداری کرد؛ این در حالی است که سال جاری برآورد می‌شود 180 هزار تن تولید شود و 160 هزار تن آن توسط دولت خریداری شود.

وی در پایان یادآور شد: دوهزار هکتار مزارع باقلا در استان وجود دارد که برداشت از 80 درصد آن انجام شده است که در هر هکتار هشت تن تولید شده و تاکنون 16 هزار تن آن به بازار آمده است که هر کیلوگرم 450 تا 500 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920209-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید