Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیته فنی دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها خبر داد:

گرامیداشت روز ملی بیابان‌زدایی با بازدیدهای میدانی

فردا طی مراسمی با بازدید از پروژه تأمین ترسیب کربن در شهرستان ملارد روز ملی بیابان‌زدایی گرامی داشته می‌شود.

دبیر کمیته فنی دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب از گرامیداشت روز ملی بیابان‌زدایی خبر داد و گفت: همزمان با روز جهانی بیابان‌زدایی (27 خردادماه) برنامه‌های ویژه‌ای از سوی این سازمان برپا می‌شود.

دکتر علی‌محمد طهماسبی بیرگانی افزود: با شعار "نگذاریم آینده‌مان خشک شود" و با تأکید بر حفظ منابع آبی کشور، این روز جهانی در ایران گرامی داشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از پروژه تأمین ترسیب کربن در شهرستان ملارد و برپایی مراسم ستادی در مرکز آموزش و منابع طبیعی دکتر جوانشیر در کلاک استان البرز از برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: پس از تصویب تشکیل کنوانسیون مقابله با بیابان‌زدایی هرساله روز 27 خردادماه مراسمی با هدف معرفی اقدامات انجام‌شده در زمینه مقابله با این پدیده در کشور برپا می‌شود.

دبیر کمیته فنی دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی، دکتر مونا نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی جهان (FAO)و نماینده سازمان عمران ملل متحد (UNDP) و جمعی از کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش بیابان در برنامه فردا حضور خواهند یافت./

خبرنگار: مژگان ستار

V-920326-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید