Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج:

"باغ ایرانی" با معماری اسلامی ایرانی احداث شد/ احیای قنوات در دستور کار شهرداری کرج

پارک باغ ایرانی با معماری اسلامی ایرانی در کرج احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه پارک باغ ایرانی با معماری اسلامی ایرانی احداث شده است، گفت: اجرای پروژه احیای قنوات در دستور کار این سازمان قرار دارد.

عباس زارع شب گذشته در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پارک بوستان باغ ایرانی در منطقه هفت شهرداری کرج افزود: باغ ایرانی با اصول معماری ایرانی اسلامی احداث و در آن توجه ویژه‌ای به فرهنگ ایرانی شده است.

وی با اشاره به اینکه باغ‌های ایرانی از کهن‌ترین باغ‌های دنیا هستند، خاطرنشان کرد: در واقع معماران برجسته دنیا از اسلوب باغ‌های ایرانی تمجید کردند و برخی از باغ‌های مطرح دنیا به روش باغ ایرانی احداث شده‌اند.

توجه ویژه به معماری اسلامی و هنر اصیل ایرانی در "باغ ایرانی "

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج ادامه داد: در باغ‌های ایرانی ازجمله باغ ایرانی کرج توجه خاصی به آب، سنگ و نوع احداث ساختمان‌های آن شده است، در باغ ایرانی منطقه هفت کرج کوشک شمالی احداث شده و قرار است که در آینده‌ای نزدیک کوشک انتهایی در پارک در قالب فرهنگسرا احداث شود.

زارع تصریح کرد: در رواق‌های شمالی این پارک 72 اثر از بهترین هنرمندان کشور با محوریت رسم و رسومات ایرانی به نمایش درآمده است.

تجهیز کافه کتاب در آینده‌ای نزدیک

وی از تجهیز کافه کتاب در آینده در باغ ایرانی خبر داد و یادآور شد: امید می‌رود که روزبه‌روز میزان خدمات ارائه شده در پارک‌های کرج به شهروندان افزایش یابد.

وی با تشکر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، تأکید کرد: طی چند سال گذشته شهردار کرج توجه ویژه‌ای به مباحث فضای سبز و پارک‌ها داشت که این هم باعث توسعه کمی و کیفی این حوزه شد.

تفکیک آب شرب شهری از آب خام آبیاری فضای سبز

این مقام مسئول به انجام زیرساخت‌های فضای سبز در برنامه پنج‌ساله اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی قرار است که شبکه آب خام فضای سبز از شبکه آب شرب شهری تفکیک شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، میزان آبیاری در فضای سبز نیز افزایش یابد.

زارع به استفاده بهینه از آب قنات‌ها در شهر کرج نیز اشاره کرد و گفت: باید آب این قنات‌ها با راه‌اندازی شبکه‌ای تقسیم شود تا میزان انتقال آب به تمامی نقاط یکسان باشد.

احیاء قنوات در کرج به‌منظور تأمین آب آبیاری فضای سبز

وی همچنین افزود: در این زمینه پروژه احیاء قنات در محل باغ ترقی که هم‌اکنون به باغ ایرانی تبدیل شده است، اجرا شد و نتیجه آن هم‌اکنون استحصال 35 لیتر آب در ثانیه است.

زارع خاطرنشان کرد: با احیاء این قنات و استحصال آب از آن، مشکل همسایه‌های شمال و شمال غربی این پارک در زمینه انحراف آب قنات به زیرزمین‌های منازل نیز رفع شد.

وی با اشاره به توسعه و رشد چشمگیر فضای سبز در دوران مدیریت آقازاده ادامه داد: امید می‌رود که در دوره‌های آینده نیز این روند رو به پیشرفت در حوزه فضای سبز ادامه داشته باشد./

V-920416-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید