Iranian Agriculture News Agency

رئیس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پاسخ به ایانا:

طرح توسعه کشاورزی، به معاونت برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی واگذار شد

دبیرخانه طرح توسعه کشاورزی از سازمان جنگل‌ها جدا و به معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام این خبر در پاسخ به پرسش خبرنگار (ایانا) که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه انجام شد،گفت: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، دبیرخانه طرح توسعه کشاورزی از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور جدا و به معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

خداکرم جلالی افزود: محدودیت‌های منابع آبی در کشور از مواردی است که باعث شده نتوانیم بخشی از اراضی کشاورزی ملی را به خدمت بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: حدود 10 میلیون هکتار زمین دیم زراعی در کشور داریم که به‌دلیل محدودیت منابع آب، امکان کشت محصولات اولویت‌دار در آنها وجود ندارد.

جلالی ادامه داد: حدود دو میلیون هکتار منابع ملی وجود دارد که ظرفیت لازم برای کشاورزی را دارد.

جلالی از رسانه‌ها درخواست کمک برای حل معضلات جنگل‌ها کرد

رئیس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه منابع طبیعی تصریح کرد: آثار و برکات توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ها در اختیار جامعه بشری خواهد بود و از رسانه‌ها خواستاریم که آثار و تبعات مشکلاتی که در این بخش وجود دارد را جدی گرفته و همکاری‌های لازم را با این سازمان داشته باشند.

وی درباره برنامه ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی یادآور شد: ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی، بخش قابل توجهی از توجه مسئولان را به خود اختصاص داده است که در دوره گذشته باعث شد در راستای دفاع از این منابع استعفا کنم.

جلالی تأکید کرد: توسعه منابع طبیعی نیازمند عزم ملی بوده و لازم است سازمان‌های دیگری ازجمله سازمان حفاظت محیط زیست همراهی بیشتری با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها و تشکل‌های تخصصی منابع طبیعی و NGOها نیز باید همکاری بیشتری را با سازمان‌ها داشته باشند.

جلالی درباره مصوبات دریاچه ارومیه گفت: معتقدم که با استفاده از فعالیت‌های آبخیزداری می‌توان بخش اعظمی از مخاطرات دریاچه ارومیه را برطرف کرد.

رئیس جدید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه افزود: با پروژه‌های آبخیز و آبخوان‌داری می‌توان اکوسیستم‌هایی که با مخاطرات روبه‌رو هستند را درمان کرد.

وی درباره اولویت‌های خود در این سازمان خاطرنشان کرد: ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی، حفاظت از منابع، صیانت و توانمندسازی منابع انسانی، ایجاد ساختار مالی مناسب، توسعه آبخیز و آبخوان‌داری و نظارت بر فعالیت‌های منابع طبیعی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این سازمان محسوب می‌شود.

گفتنی است، صبح امروز طی مراسمی که در محل سالن اجتماعات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، با حضور نماینده ولی فقیه، نماینده سازمان ملل متحد در ایران، نماینده فائو، دکتر سیدحمید کلانتری رئیس سابق سازمان جنگل‌ها در دولت هفتم و استاندار یزد در دولت هشتم، منصورخاکی معاون منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران، دکتر رکنی معاون امور دام، حسین صفایی رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، جمعی از مدیران منابع طبیعی استان‌ها و فرماندهان یگان حفاظت از محیط زیست و تمامی پرسنل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از زحمات علیرضا اورنگی تقدیر و معارفه خداکرم جلالی انجام شد./

خبرنگار: مژگان ستار

V-920727-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید