Iranian Agriculture News Agency

تظاهرات اعتراضی کشاورزان مکزیکی در مکزیکو سیتی

این که چرا کشاورزان مکزیکی در جریان یکی از اعتراض ها و تظاهرات صنفی خود علیه سیاست های ضعیف دولت مکزیک پیرامون کشاورزی دست به دامن الاغ شده اند، شاید غیر از دیدن عکس پیش رو،خواندن مطلب زیر خالی از لطف نباشد.

به طور مثال شهر اوتامبوی مکزیک، شهری کوهستانی است که بیشتر جمعیت آن را کارگران و کشاورزان تشکیل می دهند. جالب این که مردم این شهر طی آئینی سنتی، هر ساله در روز دوم می، از سخت کوش ترین کارگر خود (الاغ ها) تقدیر می کنند ! این مراسم که از 60 سال پیش تاکنون ، در این منطقه به صورت سالانه برگزار می شود، جشنواره ای است که با برنامه های سرگرمی مختلفی چون چوگان با استفاده از الاغ ها، دوخت لباس برای الاغ ها و ... همراه است. مردم این منطقه معتقدند که الاغ ها، کمک های فراوانی را در طول سال به آنها می کنند و تقدیر از آنها را ضروری می دانند. این در حالیست که بسیاری از مردم این منطقه چند صد کیلومتر را برای شرکت در این مراسم طی می کنند.

مکزیک از کشورهای تولیدکننده بزرگ محصولات کشاورزی در دنیا به ویژه غلات است. بر اساس آمار در دسترس خبرنگارخبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مکزیک چهارمین تولیدکننده بزرگ ذرت در دنیا و بزرگ ترین تولید کننده میوه های آووکادو و لیموترش در جهان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید