Iranian Agriculture News Agency

فردا یکشنبه؛ همایش ملی پنبه در فارس

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ازبرگزاری همایش ملی پنبه در روزیکشنبه دهم آذر ماه درشهرستان داراب خبرداد.

به گزارش ایانا و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی فارس"، مهرزاد خرد برپایی چنین همایش هایی را در اتخاذ تصمیمات مطلوب درخصوص این محصول استراتژیک، مهم توصیف کرد و ادامه داد : از آن جا که استان فارس به عنوان یکی از قطب های اساسی تولید پنبه در کشور مطرح می باشد ، بی شک ارائه راهکارهای جدید ، علمی و عملی و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و پیشکسوتان می تواند در رفع مشکلات جدی طلای سفید استان نقش اساسی داشته باشد.

بنابراین گزارش جایگاه تولید پنبه فارس از لحاظ عملکرد بسیار بالاتر از سایر استان های کشور است و در چند سال اخیر سطح کشت پنبه از 10 هزار هکتار به 19 هزار هکتار افزایش یافته است.

خرد در ادامه بر لزوم بـکارگیری ادوات مـکانیزه در زراعت پنبه تـأکید کـرد و گفت: با رشدضریب مکانیزاسیون در پنبه طی چند سال اخیر علاوه بر افزایش کیفی و کمی این محصول، سبب کاهش هزینه های تولید صرفه جویی در زمان، افزایش بهره وری و در نهایت تولید پایدار را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود از قابلیت ورود پنبه استان به بازار بورس خبر داد و گفت: در حال حاضر محصول مهم ذرت وارد بازار بورس شده است که با توجه به قابلیت و پتانسیل های بالای پنبه استان می تواند این محصول نیز وارد بازار بورس شود

خرد یادآور شد: چنانچه پنبه استان وارد بازار بورس شود برخی از مشکلات نظیر نوسانات قیمت پنبه ، استفاده بیشتر صنایع نساجی از پنبه های تولید داخل و در نهایت بهره وری بیشتر و هم چنین موضوعات مرتبط با خرید تضمینی آن نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ضمن تاکید بر ارتقاء سطح کیفی و کمی این محصول و حمایت گسترده از صنعت پنبه و صنایع وابسته به آن گفت: مورد حمایت قراردادن بخش خصوصی و راه اندازی این صنایع باعث رونق و ارتقاءاین بخش نیز خواهد شد.

خرد تصریح کرد: با توجه به ارزش افزوده این محصول ضریب بیکاری در استان نیز کاهش خواهد یافت .

شهرستان داراب یکی از شهرستانه ای گرمسیری بوده که در جنوب شرقی استان فارس و درفاصله 253 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید