Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی خبر داد:

پرواز بالگرد امدادی برای نجات مریض روستایی محاصره شده در برف

بر اثر بارش کم‌سابقه برف در آذربایجان شرقی، 329 روستا در محاصرف برف هستند که از طریق هلی‌کوپترهای امدادی، مریض‌های روستایی به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: بارش برف که در شش سال اخیر بی‌سابقه بوده است، باعث شد 329 روستا که عمدتاً در شمال استان هستند، در محاصره برف قرار بگیرند.

خلیل ساعی با بیان اینکه در حال حاضر تمام امکانات برای بازگشایی مسیرهای اصلی به‌کار گرفته شده است، افزود: روز گذشته زنان روستایی محاصره‌شده در برف که وقت وضع حملشان رسیده بود، از طریق هوایی و زمینی آنها را در اسرع وقت به بیمارستان انتقال داده و با سلامتی کامل فرزند خود را به دنیا آوردند.

وی با بیان اینکه با همه روستاهای محاصره‌شده در برف در تماس هستیم و فقط روستای خوینه‌رود که در شمال استان قرار دارد، مشکل دارد، خاطرنشان کرد: یکی از اهالی این روستا نیز که مشکل کلیوی دارد، امروز از طریق بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود تا مشکل خاصی برای آن به‌وجود نیاید.

ساعی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بارش برف قطع شده است، ادامه داد: اگر بارش ادامه نداشته باشد تا 48 ساعت آینده مسیرهای تردد همه روستاهای استان باز می‌شود.

وی تصریح کرد: 100 دستگاه خودروی سنگین، صرفاً وظیفه بازگشایی راه‌های روستایی را بر عهده دارند و شبانه‌روز در حال تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی به مسیرهای اصلی هستند.

مسعود محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام اینکه 82 میلی‌متر از شروع سال زراعی تاکنون بارش در استان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته تا این موقع از سال 60 میلی‌متر استان بارش داشته که عمدتاً باران بوده است، اما سال جاری با بارش بسیار مناسب برف، نوید سال پربرکتی می‌دهد.

به گفته وی، پوشش برف باعث محافظت کشت از سرما می‌شود و افزایش راندمان را در پی خواهد داشت و همچنین بسیار از آفت‌ها را از بین می‌برد./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920924-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید