Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

اعلام راهکارهای مقابله با یخ‌زدگی محصولات کشاورزی به خوزستانی‌ها

برای مقابله با یخ‌زدگی و کاهش خسارت به کشاورزان، از طریق جهادکشاورزی و مراکز خدماتی توصیه شده است که در باغ‌هایی که امکان روشن کردن آتش ندارند، بخاری روشن شود و همچنین امشب در بخش خبری صدا و سیمای استان نیز به کشاورزان اطلاع‌رسانی تازه خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: با توجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی خوزستان مبنی بر کاهش هفت درجه‌ای دما و نزدیک شدن آن به صفر، پیش‌بینی می‌شود که به برخی از محصولات کشاورزی ازجمله مرکبات و سبزی و صیفی خساراتی وارد شود.

محمد قاسمی افزود: برای مقابله با یخ‌زدگی و کاهش خسارت به کشاورزان از طریق جهاد کشاورزی و مراکز خدماتی توصیه شده است که در باغ‌هایی که امکان روشن کردن آتش ندارند، بخاری روشن کنند و همچنین امشب در بخش خبری صدا و سیمای استان نیز به کشاورزان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آبیاری مزارع و به‌کار انداختن سیستم‌های نوین آبیاری نیز باعث جلوگیری از یخ‌زدگی محصولات می‌شود که امید می‌رود کشاورزان با این اقدامات، خسارات احتمالی به مزارع خود را به کمترین حد ممکن برسانند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه امکان یخ‌زدگی بیشتر در شمال غرب استان ازجمله اندیمشک و دزفول وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مزارع محیط بسته‌ای نیستند، راهکارهای دیگر که به‌راحتی بتوان سرمازدگی را کنترل کرد، وجود ندارد و امید می‌رود که به کشاورزان خسارت وارد نشود./

خبرنگار: فرید مرادی

A-920924-08

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید