Iranian Agriculture News Agency

طرح توانمندسازی زنان روستایی در مدیریت پسماند اجرا می شود

مدیرکل دفتر امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در مدیریت پسماند در سال جاری خبر داد.

فروغ بنی‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تعداد کل زنان عضو این دفتر را 101 هزار نفر اعلام و اظهار کرد: زنان در تشکل‌هایی مانند صندوق اعتبارات خرد، مراکز رشد و کار آفرینی، تعاونی‌ها و تسهیل گران عضو هستند.

وی افزود: 65 هزار نفر زن عضو تعاونی‌های روستایی،30 هزار نفر عضو صندوق اعتبارات خرد، پنج هزار نفر عضو تشکل تسهیل گران و هزار نفر عضو مرکز کارآفرینی زنان روستایی هستند.

مدیرکل امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای زنان روستایی، بیان کرد: سالانه 300 هزار نفر در دوره‌های آموزشی و ترویجی این دفتر شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند.

وی یکی از پروژه‌های شاخص سال جاری را توانمندسازی زنان روستایی در مدیریت پسماند ذکر کرد و گفت: تولید محصول سالم از طریق ابتدایی‌ترین مواد برای مزارع و ترویج توسعه تازه خوری در میان خانواده‌ها از اهداف این طرح بود.

بنی‌هاشم با اشاره به اینکه این طرح در 10 استان کشور به اجرا درآمده است، گفت: قزوین، فارس،هرمزگان، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری، تهران، گلستان، مازندران و گیلان از جمله این استانها هستند.

وی افزود: در ابتدای امر 200 نفر از طریق وزارت جهاد کشاورزی آموزش دیدند که بعد از اتمام دوره آزمایشی این امر به خود استانها واگذار شد و تا به حال استقبال خوبی از طرح شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید