Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایانا:

مجلس از کاهش یارانه نان جلوگیری می‌کند

در حالی در لایحه هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 یارانه نقدی نان 38 هزار میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به سال پیش از آن، 14 هزار و 147 میلیارد ریال کمتر است، اما نمایندگان مجلس از عدم تصویب این بند خبر می‌دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: لایحه هدفمندی یارانه‌ها که در ذیل بودجه 93 به مجلس ارائه شده است، امروز در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت و نمایندگان تلاش می‌کنند با ارائه پینشهادات خود و در نظر گرفتن منافع مردمی آن را در صحن علنی مجلس تصویب کنند.

یونس اسدی افزود: کاهش 14 هزار و 147 میلیارد ریالی یارانه نان هرچند به‌صورت کلی در لایحه اعلام نشده است، اما نمایندگان با با روند نزولی یارانه به بخش نان به‌عنوان قوت اصلی مردم به‌شدت مخالف هستند.

وی خاطرنشان کرد: تورم سال‌های اخیر سبد غذایی مردم را به‌شدت تُنُک کرده است، به‌طوری که سرانه مصرف لبنیات از یک سو و انواع پروتئین به‌ویژه گوشت قرمز از سوی دیگر روند نزولی داشته است، لذا نباید اقدامی کرد که بیش از این مردم آسیب ببینند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بند (الف) تبصره (1) هدفمندی یارانه‌ها، 113 هزار میلیارد ریال یارانه نان، آب و برق و کالاهای مصرفی در نظر گرفته شده که به‌صورت کلی به آن اشاره شده، اما اگر در جداول پیوستی کاهش یارانه به‌ویژه یارانه نان مورد تصریح قرار گرفته باشد، نمایندگان از تصویب بند پیشنهادی دولت خودداری خواهند کرد.

اسدی تصریح کرد: مردم مطمئن باشند نمایندگان مجلس از صدمات واردشده از اجرای فاز نخست یارانه‌ها بر پیکر اقتصادی و معیشتی آنان مطلعند و تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهند شد مصوبات دیگری به تصویب برسد که بار مالی خانوار را افزایش دهد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-921105-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید