Iranian Agriculture News Agency

باغدار نمونه محصول پسته خراسان جنوبی ایانا خبر داد:

تولید 16 تن پسته خشک ارگانیک در هر هکتار/ به ترکیه و ترکمنستان پسته صادر می‌کنم

تولید 16 تن پسته خشک و ارگانیک و دستیابی به تولید کمی و کیفی محصول پسته ارقام فندقی و کله‌قوچی در سطح 450 هکتار و صادرات آن به کشورهای ترکیه، ترکمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، باعث معرفی شدن باغدار نمونه در فهرست نمونه‌های کشوری شده است.

باغدار نمونه محصول پسته خراسان جنوبی در بیست‌وهشتمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: انجام انواع آزمون‌های خاک، آب، برگ و رعایت تغذیه بر اساس توصیه کودی، انجام آزمون تست آفت‌کش‌ها و آفلاتوکسین، تولید محصول در حد استاندارد مجاز و استفاده از روش‌های مکانیکی و زراعی جهت مبارزه با آفات و بیماری‌ها از شاخص‌های برتری تولید بوده است.

عباس کیانی‌زاده افزود: عدم استفاده از کودهای شیمیایی، بهره‌مندی از انواع کودهای آلی و دامی، استفاده از عناصر ریزمغذی در تغذیه باغ، برداشت به‌موقع و حمل و نقل اصولی از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در باغ پسته خراسان جنوبی شهرستان بشرویه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این باغ مجهز به ترمینال ضبط و فرآوری جهت فرآوری محصول در کوتاه‌ترین زمان بوده و مدیریت بهینه مصرف آب در باغ دنبال می‌شود.

صادرات پسته به ترکیه، ترکمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس

باغدار نمونه محصول پسته خراسان جنوبی ادامه داد: در زمان حاضر پسته‌های تولیدی باغ اینجانب به کشورهایی نظیر ترکیه، ترکمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس به‌ویژه امارات متحده عربی صادر می‌شود.

کیانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون برای بازگشت پول با مشکل روبه‌رو نشده‌اید، تصریح کرد: تاکنون برای گرفتن مطالبات هیچ مشکلی نداشته‌ام.

وی قیمت کنونی خرید و فروش پسته ممتاز را 22 هزار تومان عنوان کرد و یادآور شد: تولید پسته در سال‌های اخیر چه در حوزه تولید و چه قیمت، نسبت به سایر محصولات از برتری بهتری برخوردار است، اما نوسانات قیمت دلار بازار صادراتی محصولات کشاورزی را با مشکل روبه‌رو می‌کند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

A-921118-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید