Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی خبر داد:

ممنوعیت هرگونه محلول و سم‌پاشی در خراسان/ آغاز کودپاشی در دامنه جنوبی البرز و جنوب غربی کشور

در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین و شمال سمنان در باغ‌ها از کودهای فسفاته، پتاسه و حیوانی پوسیده به روش چال‌کود و از کودهای ازته در مواقع گرم روز در مزارع غلات استفاده شود.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت:‌در استان‌های شمال غربی کشور شامل آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و زنجان، کشاورزان اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی در برابر سرما از قبیل مراقبت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین‌آلات، هرس باغ‌های میوه و جلوگیری از سرمازدگی محموله‌های سیب‌زمینی بذری هنگام حمل و نقل انجام دهند.

مسعود حقیقت افزود: در استان‌های شمال کشور کشاورزان عملیات شخم زمستانه را در باغ‌های توت،چای، کیوی و زیتون انجام داده و مقدمات لازم برای خزانه محصولات جالیزی مانند بادمجان، گوجه‌فرنگی و فلفل را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: به کشاورزان مناطق جنوب غربی کشور توصیه می‌شود مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات را در ساعات گرم روز آغاز و اقدام به بازبینی مرتب مزارع برای پایش زنگ زرد و سن گندم انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان این مناطق سم و محلول‌پاشی مزارع غلات، توزیع کود سرک و هرس باغ‌ها را انجام دهند.

حقیقت تصریح کرد: در خراسان‌های شمالی و رضوی هرگونه محلول و سم‌پاشی راتا اطلاع ثانوی متوقف و بازبینی مرتب مزارع برای پایش سن گندم و ملخ انجام دهند.

وی یادآور شد: در این مناطق یخ استخرهای پرورش ماهی برای جلوگیری از خفگی ماهیان و اکسیژن‌رسانی شکسته شود.

حقیقت تأکید کرد: در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل استان های تهران، البرز، قزوین و شمال سمنان در باغ‌ها از کودهای فسفاته، پتاسه و حیوانی پوسیده به روش چال‌کود و از کودهای ازته در مواقع گرم روز در مزارع غلات استفاده شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

A-921206-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید