Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای کشور:

ترویج مصرف چای ایرانی در دستور کار قرار گرفت

چای هرساله با مشکل در پرداخت مطالبات همراه بود که امید می‌رود با اختصاص ردیف بودجه در سال 93، مشکلات موجود تا اندازه زیادی مرتفع شود.

رئیس سازمان چای کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با صاحب ردیف شدن بخش چای در بودجه 93، آینده این بخش امیدوارکننده خواهد بود.

علی محرر افزود: نمایندگان مجلس مصوب کردند که در سال 93 برای چای ردیف بودجه اختصاص پیدا کند که بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود برنامه‌ریزی‌های آینده برای این صنعت روشن‌تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش وزیر جهادکشاورزی و نمایندگان کمیسیون کشاورزی، مقرر شد 160 میلیارد تومان به چای اختصاص پیدا کند که 100 میلیارد تومان آن بابت خرید تضمینی برگ سبز چای و 60 میلیارد تومان دیگر نیز برای انجام عملیات به‌زراعی خواهد بود.

حضور هرروزه چایکاران لاهیجانی در باغ‌ها

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: با وجود آنکه برای عملیات به‌زراعی هیچ رقمی به کشاورزان اختصاص پیدا نکرده است، اما چایکاران لاهیجانی در باغ‌ها حضور دارند و خود را برای فصل جدید آماده می‌کنند.

محرر تصریح کرد: وضعیت باغ‌های چای مساعد است و نبود بودجه نتوانسته مشکلی برای بخش به‌وجود آورد، هرچند که برخی از چایکاران با مشکل مالی روبه‌رو بودند.

وی یادآور شد: با قول مساعد وزیر جهادکشاورزی در صورت اختصاص بودجه مربوط به به‌زراعی، برای چایکارانی که این عملیات را در باغ‌های خود انجام داده‌اند، پس از کار کارشناسی اعتبار مورد نیاز تخصیص خواهد یافت.

محرر تأکید کرد: ترویج مصرف چای ایرانی باید بیشتر شود تا انگیزه چایکاران افزایش یافته و در مقابل نیز سازمان چای با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی تلاش می‌کند تا در جهت اعطای تسهیلات به‌موقع اقدام کند.

وی با اعلام اینکه هنوز قیمت تضمینی برگ سبز چای برای سال 93 اعلام نشده است، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر قیمت تضمینی اعلام شود تا چایکاران وضعیت روشنی را برای آینده خود متصور باشند./

خبرنگار: مژگان ستار

A-921216-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید