Iranian Agriculture News Agency

انتشار عکسی از عکاس خبری کشته شده در افغانستان

انتشار عکسی از عکاس خبری کشته شده در افغانستان

کشته شدن هر خبرنگار یا عکاس خبری در هر نقطه از دنیا، حتا اگر حوزه خبری اصلی وی مرتبط با بخش کشاورزی یا صنایع غذایی نباشد، برای ما که در رسانه به بخش خدمت می کنیم تاثر آور است؛ اما آنچه ما را برآن داشت تا در کنار ابراز تاسف بابت جنایت شوم علیه عکاس خبرگزارس آسوشیتدپرس، این خبر را منتشر کنیم، یکی از عکس های اخیر منتشر شده از سوی این عکاس خبری است که در آن یک سرباز در اقدامی غیر اخلاقی پرنده ای را از سر راهش با یک شوت محکم بر می دارد!

لازم به ذکر است در یک حمله، «آنیا نیدرینگهاس» عکاس آلمانی ۴۸ ساله این خبرگزاری کشته و «کتی گنون»، خبرنگار کانادایی زخمی و در بیمارستان بستری شد.کشته شدن یک خبرنگار آلمانی و زخمی شدن یک خبرنگار کانادایی آسوشیتد پرس در پی حمله‌‌‌‏ی یک پلیس افغان در شرق افغانستان، همکاران آن ها را در تاثر عمیقی فرو برده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو خبرنگار که از سال ۲۰۰۱ در افغانستان و در مناطق خطرناک این کشور اخبار مربوط به جنگ و طالبان را گزارش می‌‌‌‏دادند، روز جمعه گذشته برای پوشش خبری انتخابات ریاست‌‌‌‏جمهوری افغانستان در ولایت خوست، با این حمله روبرو شدند.

به گزارش نشنال ژئوگرافیک، «دیوید گوتنفلدر» مدیر عکاسان بخش آسیایی اسوشیتدپرس و از همکاران نزدیک نیدرینگهاس می‌‏گوید که جای وی عمیقا در میان فتوژورنالیست‌‏ها خالی است.

«آنیا نیدرینگهاس» عکاس آلمانی کشته شده در افغانستان در حال دریافت جایزه گلدن فدر، می ۲۰۰۳، هامبورگ آلمان (Stuart Franklin/Getty Images)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید