Iranian Agriculture News Agency

محسن رضایی: صداوسیما به وظیفه ملی خود در حوزه "سلامت" عمل کند

وظیفه رسانه، تنها اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل سیاسی نیست، بلکه در بخش سلامت جامعه نیز وظایفی بر عهده دارد که با پخش برنامه‌ها و تبلیغات با هزینه‌های کم برای تولیدکننده ارگانیک می‌تواند به این مهم عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دومین همایش بین‌المللی توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانیک با اعلام این مطلب گفت: مهم‌ترین مفهوم در قرن بیستم، توسعه بوده که این امر همه کشورها را به‌دنبال خود کشیده و ذهن بشر را مشغول کرده بود، اما بشر خیلی زود فهمید که این توسعه باعث تخریب محیط زیست و سلامت افراد می‌شود.

محسن رضایی افزود: جنبش سبز، نهضت ارگانیک و جنبش نجات زمین در اواخر قرن بیستم آغاز و در ابتدای قرن بیست‌ویکم با قدرت و انرژی مشغول به کار شد.

وی با اشاره به هدف توسعه در ایران خاطرنشان کرد: خلق‌زدایی، توسعه انسانی و... ازجمله مواردی بوده که در کشور ما دنبال می‌شود، اما به کیفیت زندگی انسان باید توجه بیشتری کرد.

رضایی ادامه داد: محصولات غذایی و کشاورزی ارگانیک یک بازار برنامه و برنامه ملی است که دولت، مجلس، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در روند آن حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مردم اطلاع پیدا کنند که محصولات ارگانیک چه تأثیری بر روی سلامتی دارد، از استفاده و مصرف کالاهای بدون ارزش غذایی خودداری می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مهم آگاهی‌رسانی صداوسیما در زمینه ترویج مصرف محصولات ارگانیک یادآور شد: وظیفه رسانه تنها اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل سیاسی نیست و در بخش سلامت جامعه نیز وظایفی بر عهده دارد، به‌طوری که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای افزایش آگاهی افراد می‌تواند بدون گرفتن پول زیاد از شرکت‌های ارگانیک، تبلیغات آنها را از رسانه ملی پخش کند.

رضایی با اشاره به اینکه محصولات ارگانیک تنها سلامت ایجاد نمی‌کند و در افزایش نشاط و شادابی جامعه مؤثر است، تأکید کرد: تمدن ایران، سرزمین دانش و علوم مختلف ازجمله سلامت بوده و بیشتر از دوهزار سال پیش، دانشگاه جندی‌شاپور در ایران ایجاد شد و گیاه‌درمانی، غذادرمانی و آب‌درمانی در ایران وجود داشته است.

وی اظهار داشت: از گذشته متخصصان ما برای افزایش نشاط و بهبود شرایط روحی از گیاهان درمانی استفاده می‌کردند که انجمن ارگانیک علاوه بر توجه به موضوع سلامت محصولات غذایی و کشاورزی باید به تولید دانش در این زمینه توجه کند./

ابراهیم نژادرفیعی

F-930221-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید