Iranian Agriculture News Agency

مرکز پژوهش‌ها و علوم کاربردی داروهای دامپزشکی به‌زودی تکمیل می‌شود

از آنجا که 81 درصد نمونه گرده گل‌های تغذیه‌شده زنبورهای عسل به انواع آفت‌کش‌ها آلوده هستند، محققان باید تولید داروهای گیاهی و غیرشیمیایی را به‌طور جد در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در آیین رونمایی از نخستین و تنها داروی گیاهی ضدکنه واروای زنبورعسل که امروز در باشگاه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: از آنجا که زنبورعسل به پرواز در قلمرو طبیعت علاقه‌مند است و از کوهستان و منابع طبیعی شهد مغذی و مفید عسل را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد و پیرو جزوات دینی بزرگانی همچون آیت‌ا... محقق‌داماد بر حفظ حرمت طبیعت تأکید ویژه دارد، همگان باید بکوشند در امر تولید فرآورده‌های دامی با کمترین استفاده از داروهای شیمیایی اهتمام ورزند.

مهدی خلج با بیان اینکه در حال حاضر 350 قلم داروی دامی در کشور تولید می‌شود و برای یک‌هزار و 200 قلم دارو نیز پروانه صادر شده است، افزود: 70 درصد واکسن مورد نیاز دام‌های کشور به میزان 15 قلم و بیش از 40 درصد واکسن‌های مورد نیاز طیور (14 قلم) در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به صرف تولید 95 درصد داروهای دام و طیور در داخل کشور مباهات نمی‌کند، خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی در کنار دفاع از تولید ملی، سیاست تولید باکیفیت و بدون ضرر را در دستور کار این سازمان قرار داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همین راستا اعلام کرد: ساختمان مناسبی برای راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ها و کاربردی داروی دامپزشکی تدارک دیده شده است که به‌زودی تکمیل و در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار می‌گیرد.

خلج با بیان اینکه سازمان دامپزشکی پیرو سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی از تولید داروهای کیفی داخلی حمایت خواهد کرد، ادامه داد: به‌طور قطع، در شرایط تولید یک داروی مشابه در داخل، بنا بر حمایت از تولیدکننده داخلی خواهد بود.

وی از ذبیحی و شرکت تولیدکننده داروی گیاهی ضدکنه واروا در ایران تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود تا این روند برای سایر فرآورده‌های دارویی نیز ادامه یابد./

L-930230-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید