Iranian Agriculture News Agency

کاله از تیمداری در لیگ برتر والیبال انصراف داد!/ داماش هم به سرنوشت پگاه گیلان مبتلا شد

تیم والیبال کاله آمل به رغم این که عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال و قهرمانی جام باشگاه های آسیا و نایب قهرمانی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر را در کارنامه خود دارد، فصل آینده در مسابقات لیگ حضور نخواهد داشت!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، در حالی که تیم کاله آمل به عنوان یک تیم صنایع لبنی موفق و مطرح رد میان برندهای صنعت غذا به افتخار ورزشی کشور هم بدل شده بود، در اقدامی غافلگیرانه سرنوشتی مشابه تیم فوتبال پگاه گیلان را در سال 1387 خورشیدی پیدا کرد و طی آخرین نشست هیأت مدیره باشگاه ورزشی کاله مازندران، باشگاه ورزشی کاله مازندران از ادامه تیمداری در رقابت‌های سوپرلیگ سال 93 اعلام انصراف داده است.

بنابراین گزارش اگرچه این تصمیم موجب بهت و شگفتی فعالان حوزه ورزشی به ویژه والیبالی ها شده باشد، اما بعید است چنین تصمیمی صرفا از سوی باشگاه بوده باشد و دور از انتظار نیست که شخص غلامعلی سلیمانی بنیانگذار و سهامدار اصلی و عمده شرکت فرآورده های لبنی کاله در این تصمیم تاثیرگذار بوده باشد. کما این که در مورد تیم فوتبال پگاه گیلان هم پس از استقرار کادر مدیریتی در پگاه (پس از استعفای اجباری یاسایی از مدیریت صنایع شیر ایران) یزدان پناه مدیرعامل منصوب در سال 1384 خورشیدی که اعتقادی به تیمداری نداشت و با مشکلات شدید مالی ناشی از تغییر شتابزده مدیریت وقت پگاه مرکزی مواجه شده بود، ضمن فروش ساختمان بزرگ پگاه در میرداماد، این تیم را که امتیازش در سال 91 خریداری شده بود را نیز منحل کرد تا در ادامه امر و تقاضای شدید فوتبال دوستان گیلانی، استانداری گیلان مبادرت به فروش امتیاز آن به شرکت آب معدنی داماش گیلان کند.

بنابرگزارش ایانا، البته این تنها اتفاق در حوزه تیمداری شرکت های صنایع غذایی نیست که رخ می دهد، بلکه همین امروز اعلام شد که ساختمان مرکزى باشگاه داماش گیلان در شهر رشت که هم بخش ادارى باشگاه داماش و هم خوابگاه بازیکنان در آن قرار دارد، نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است!

باشگاه داماش گیلان که پس از پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال و سقوط این تیم به رقابت های لیگ یک به صورت نیمه تعطیل اداره می شد، روز گذشته و پس از نشر خبر اعدام مه آفرید امیر خسروی (مالک هولدینگ داماش) تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد.

در واقع با وضعیت رخ داده به نظر می رسد که بار دیگر فوتبال دوستان گیلانی با خبر ناگوار دیگری مواجه شده اند و پس از کناره گیری پگاه و حال ناکامی آب معدنی ها در تیم داری در استان گیلان به دلایل مختلف، وضعیت باشگاه ورزشی داماش گیلان با اعدام مالک خود بسیار مبهم تر از گذشته شده باشد؛ چرا که پیش از این امیرعابدینی به عنوان سهام دار و امین اموال مه آفرید امیر خسروی، اختیارات امور باشگاه را به عهده داشت.حالا اگر چه عابدینی همچنان سهام دار باشگاه به شمار می رود، اما اینکه اختیاردار اصلی باشگاه چه کسانی خواهند بود، در هاله ای از ابهام است.

بنابراین گزارش البته در مورد کناره گیری کاله از لیگ برتر والیبال باید این نکته را در نظر داشت که این تصمیم به معنای حذف برنامه های ورزشی آن ها نیست و احتمالا در سال های آینده بازهم کاله میداندار توپ وتور توسط بلندقامتان مازندرانی خواهد بود. کما این که بر اساس مصوبات هیات مدیره باشگاه قرار است همچنان پروژه احداث سالن سرپوشیده چند منظوره 10 هزار نفری باشگاه ورزشی کاله مازندران در قالب اقدامات زیربنایی ادامه یابد و فعالیت‌ها و اقدامات پایه، شناسایی و آموزش استعدادهای نهفته والیبال و ادامه حضور تیم کاله جوان در رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال کشورپیگیری شود.

تیم والیبال کاله چگونه کهکشانی شد!؟

در سال 1386 شرکت کاله با سرمایه‌گذاری و تیمداری در بخش والیبال در لیگ دسته اول کشور حضور یافت که علی‌رغم نتایج خوب موفق به صعود به سوپر لیگ نشد. در سال بعد باشگاه ورزشی کاله با برنامه‌ریزی بلندمدت و با هدف راهیابی به لیگ برتر ایران یک تیم قدرتمند و منسجم را با عنوان تیم والیبال کاله راهی لیگ دسته اول کشور کرد که این تیم توانست مقام اول را کسب و جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند.

در سال 1388 باشگاه با یک برنامه‌ریزی خوب و با در اختیار قراردادن امکانات ورزشی و رفاهی و تشکیل یک تیم قدرتمند در سوپر لیگ برتر والیبال کشور با بازی‌های قدرتمند و منسجم خود یک تیم منظم را در لیگ نمایش داد و در اولین حضور خود در سوپر لیگ موفق به کسب عنوان سوم گشت. در سال 1389 با نظر هیأت مدیره باشگاه مقرر شد تیم والیبال همچون سال قبل منسجم و قوی در سوپرلیگ والیبال حاضر شود.

همچنین به دلیل عدم استفاده مستقیم بازیکنان نوجوان و جوان آکادمی باشگاه در تیم سوپر لیگ، یک تیم والیبال با عنوان باشگاه والیبال کاله جوان در لیگ دسته اول کشور حضور یافت تا از بازیکنان بومی و آکادمی والیبال کاله در این تیم استفاده شود. تیم والیبال کاله مازندران در لیگ سال 1389 نیز با بازی‌های درخشان خود موفق به کسب عنوان سومی این رقابت‌ها شد. این تیم در سال 1390 با بازی خوب خود موفق به کسب اولین عنوان قهرمانی در لیگ برتر ایران شد و از آن پس کاله به عنوان تیمی صاحب سبک به عنوان یکی از باشگاه‌های نامدار در لیگ برتر ماند.

کاله در سال 1392 با قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا 2013 برای اولین بار به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان 2013 راه یافت.

کاله در سال 1390 با جذب علیرضا نادی، سعید معروف، شهرام محمودی، عبدالرضا علیزاده، حمزه زرینی و کراسیمیر گایدارسکی به تیم کهکشانی مبدل شد و این لقب در سال بعد با جذب فرهاد قائمی، محمد موسوی و والدو پتکوویچ ادامه یافت./.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید