Iranian Agriculture News Agency

تولید روغن‌های آلوده از استخوان‌ حیوانات در روستای قلعه‌نو

عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران از تولید روغن آلوده با استفاده از استخوان‌های حیوانات در یکی از روستاهای قلعه‌نو انتقاد کرد و خواستار پیگیری این پدیده ناهنجار زیست محیطی و بهداشتی از طرف وزارت بهداشت، محیط زیست و شهرداری شد.

زهره طبیب‌زاده نوری، عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، از تولید روغن آلوده به وجود آمده از استخوان‌های حیوانات در یکی از روستاهای قلعه‌نو انتقاد کرد و اظهار داشت: این استخوان‌ها در معرض حرارت 40 درجه و مکانی کاملاً آلوده نگهداری و از آن روغنی استحصال می‌شود که هیچ‌کس پاسخگوی چرایی و چگونگی استفاده از این روغن نیست.

طبیب‌زاده با یادآوری بازدید جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از شهر ری افزود: در این بازدید من به همراه فاطمه آلیا به منطقه قلعه‌نو سرکشی کردیم؛ در این منطقه روستاهای پراکنده‌ای وجود دارد که در یکی از این روستاها با یک پدیده ناهنجار زیست‌محیطی و بهداشتی روبه‌رو شدیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار خانه ملت گفت: متأسفانه استخوان‌های حیواناتی مانند گاو و گوسفند را در محل‌های سر باز، بدون‌ هیچ‌گونه رعایت نکات بهداشتی دپو کرده بودند و شدت عفونی بودن منطقه به شکلی بود که اجازه بازدید به ما داده نمی‌شد و در نهایت به دلیل حضور بخشدار ناحیه به ما مجوز ورود دادند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: این استخوان‌ها در حرارت 40درجه در معرض آفتاب قرار داشتند و پاتیل‌هایی در کنار این مرکز قرار داشت که داخل آن روغن استحصال شده‌ای از این استخوان‌ها بود و یک کارگر افغانی نیز عمل فرآوری این ماده را انجام می‌داد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، شهرداری و سازمان محیط زیست مسئول پیگیری این وضعیت هستند، خاطرنشان کرد: ما اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم و در این مورد نامه‌ای نیز به وزارت بهداشت داده شده است، اما هنوز پاسخی را دریافت نکرده‌ایم. در این راستا تلاش داریم به همراه شورای مرکزی مجمع نمایندگان تهران، جلسه‌ای کاربردی با حضور مسئولان مذکور برگزار کنیم تا به این وضعیت رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید