Iranian Agriculture News Agency

احداث غرفه‌های ارگانیک در میادین میوه و تره‌بار با 30 درصد تخفیف

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با انجمن ارگانیک ایران به ثبت رسیده، در میادین میوه و تره‌بار به دارندگان محصولات ارگانیک تأییدشده از مراکز ذی‌صلاح با 30 درصد تخفیف غرفه اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری شب‌گردی سازمان در میادین بوستان با اعلام این خبر درباره وضعیت دلالان میادین مرکزی میوه و تره‌بار گفت: به هر حال تخلفاتی در میادین مرکزی میوه و تره‌بار وجود دارد، اما سازمان میادین نیز برخوردهای لازم را مانند جریمه، نمره منفی و قرارگیری در فهرست ممنوعه را برای متخلفان اعمال می‌کند.

احمد صفوی افزود: با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی استان تهران، اتحادیه‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط، نظام توزیع میوه و تره‌بار را در میادین میوه و تره‌بار مورد بررسی قرار داده‌ایم و هم‌اکنون در حال اصلاح نظام توزیع هستیم.

وی درباره نحوه واگذاری غرف خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، هیئت وزیران و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، غرف میادین میوه و تره‌بار به سه طریق، فراخوان برای تولیدکنندگان دارای مستندات و مدارک تأییدشده، مزایده برای برخی از اقلام میوه‌های نمونه و واگذاری بر اساس شرایط هیئت‌مدیره، سایر محصولات و مواد غذایی واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار ادامه داد: سازمان میادین میوه و تره‌بار به همراه سازمان استاندارد، استانداردهایی را در 24 بازار میدان میوه و تره‌بار مستقر کرد که مجموع این اقدامات در زمینه‌های محیط زیست، تجهیزات و محصولات، منجر به دریافت استاندارد تشویقی شد.

صفوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایانا مبنی بر اینکه با وجود تولیدات و اعلام آمادگی وزارت جهادکشاورزی برای تأمین محصولات ارگانیک، چرا میادین میوه و تره‌بار عرضه محصولات ارگانیک ندارند، تصریح کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار در این زمینه آمادگی اختصاص بخشی از فضای میادین میوه و تره‌بار را به محصولات ارگانیک دارد.

وی یادآور شد: بر این اساس، فقط قیمت محصولات ارگانیک در این غرفه‌ها 30 درصد از سایر محصولات گران‌تر است.

صفوی تأکید کرد: هر تولیدکننده‌ای که بتواند محصول خود را در مراجع ذی‌صلاح تأیید کند، بر اساس قوانین، فضایی به عرضه محصولات آنها اختصاص داده می‌شود که در این زمینه توافق‌هایی نیز با انجمن ارگانیک ایران انجام شده است.

احداث میادین میوه و تره‌بار جدید با مشارکت بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در پاسخ به پرسشی دیگر درباره وضعیت بازیافت پسماند در میادین میوه و تره‌بار اظهار داشت: در میدان مرکزی میوه و تره بار واحد بازیافتی ایجاد شده که دارای ظرفیت هفت تا هشت تن است.

صفوی درباره محله‌هایی که از زمین مناسب برای احداث میادین میوه و تره‌بار برخوردار نیستند، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، در محله‌هایی که زمین مناسب برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار ندارند، با اعلام فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی، اقدام به احداث مراکز عرضه میوه و تره‌بار می‌شود./

خبرنگار :ابراهیم نژادرفیعی

N-930529-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید