Iranian Agriculture News Agency

افتتاح کارخانه 165 میلیارد تومانی صنایع غذایی با حضور وزیر صنعت در گیلان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه‌ای برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز روسیه در استان‌های شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در آیین افتتاح یک واحد صنایع غذایی در شهرک صنعتی گیلان، با ابراز خرسندی از حضور در مراسم افتتاحیه رسمی این واحد پیشرفته صنعتی در گیلان گفت: گیلان استانی پویا در بخش کشاورزی است و امید می‌رود در آینده نزدیک در بخش صنعت نیز از امروز پویاتر باشد.

محمدرضا نعمت‌زاده افزود: همه باید مشوق ایجاد صنعتی ارزشمند در کشور باشیم و لازم است نظام بانکی کشور کمک بیشتری کند.

وی با بیان اینکه ازجمله بانک‌هایی که گزارش‌های امیدوارکننده‌ای در حمایت از بخش خصوصی در ایجاد طرح‌های مهم صنعتی کشور داشت، بانک صنعت و معدن بود، خاطرنشان کرد: یک اشتباه در گذشته برای استان‌های شمالی رخ داد و آن این بود که گفته می‌شد استان‌های شمالی استان‌های کشاورزی هستند و لزومی ندارد صنعت در آن رشد کند این در حالی است که صنعت کشاورزی لازم و ملزوم یکدیگرند و دنیا هم نشان داده این دو بخش مکمل یکدیگرند.

نعمت‌زاده ادامه داد: اگر به فکر این هستیم که بخش کشارزی ما رشد کند، باید کشاورزی را هم صنعتی کنیم.

وی با بیان اینکه صنعتی شدن آبیاری، نحوه کاشت، برداشت، نگهداری کشاورزی اگر صنعتی شود سودآوری بیشتری را برای کشاورزان به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: حتماً باید کشاورزی گیلان را هم صنعتی کنیم.

نعمت‌زاده بر ایجاد شهرک فناوری در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: این شهرک می‌تواند از پتانسیل اندیشمندان این استان استفاده کند، به‌ویژه که ایجاد شهرک فناوری مکان زیادی نمی‌خواهد و حتی در ارتفاعات نیز می‌تواند ایجاد شود.

وی از مدیران حاضر در مراسم افتتاحیه خواست حتماً طرح ایجاد شهر فناوری را در گیلان مطرح کنند تا وزارتخانه آن را تصویب و موجب توسعه زمینه‌های مختلف کشاوزی و صنعتی در گیلان باشد.

تأمین مواد غذایی برای روسیه از طریق استان‌های شمالی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر کشور روسیه با اروپا روابط دوستانه‌ای ندارد و غرب تصمیم گرفته محدودیت‌هایی برای روسیه ایجاد کند، تأکید کرد: امروز بهترین شرایط برای استان گیلان است تا تأمین مواد غذایی در این استان را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد و این استان به‌دلیل نزدیکی به این کشور باید از مزیت‌های دریا و کشتی خود استفاده و آنها را به فرصت تبدیل کند.

نعمت‌زاده اظهار داشت: تأمین مواد غذایی برای کشور روسیه با درخواست این کشور انجام شده است و ما نیز به تولیدکنندگان تأکید می‌کنیم تا در صادرات مواد غذایی کیفیت، مرغوبیت، سلامت و بسته‌بندی خوب را در برنامه کاری خود قرار دهند و توجه داشته باشند که مردم این کشور به استانداردهای غربی عادت دارند و ما نیز باید محصولاتی با استاندارد بالا به آنها صادر کنیم.

لازم به ذکر است، کارخانه افتتاح شده با سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد تومانی (در واقع 50 میلیون دلار به‌صورت ارزی) بخش خصوصی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت به بهره‌برداری رسیده و با بهره‌برداری از این کارخانه که با ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد قوطی‌های آلومینیومی سبک برای نوشیدنی‌های گازدار است، برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد شد./

F-930604-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید