Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور خبر داد:

جذب 120 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای توسعه بازار و تأمین نهاده‌های زنبورداران

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور 120 میلیارد ریال سرمایه در گردش از بخش خصوصی برای توسعه بازار و تأمین نهاده‌های زنبورداران جذب کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، با اعلام این خبر گفت: صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور این تسهیلات را به‌صورت سرمایه در گردش و در قالب حد اعتباری از بانک توسعه تعاون اخذ کرده است.

بهزاد بانکی‌پور افزود: این تسهیلات برای کمک به زنبورداران در تأمین نهاده‌ها و توسعه بازار به‌ویژه در کشورهای همسایه و اروپایی و صادرات هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه صندوق حمایت از صنعت زنبورداری کشور دارای 200 میلیارد ریال اعتبار است که با اضافه شدن 120 میلیارد ریال سرمایه در گردش، منابع مالی این صندوق به 320 میلیارد ریال افزایش یافت.

گفتنی است، سرمایه این صندوق در ابتدایی تیر ماه با 46 میلیارد افزایش از 150 میلیارد ریال به 196 میلیارد و 170 میلیون و 380 هزار ریال رسیده بود که با مشارکت با بخش خصوصی دوباره افزاش یافت.

از وظایف این صندوق می‌توان به اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی و اعتباری از سهامداران، تضمین سهامداران متقاضی سرمایه‌گذاری در صنعت زنبورداری کشور برای دریافت اعتبار از بانک‌ها، کمک‌های فنی و اعتباری، اعطایی کمک‌های بلاعوض، یارانه‌ها، و... که از سوی دولت در اختیار صندوق قرار می‌گیرد، دریافت کمک مالی و اعتباری از دولت، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها و مؤسسه‌های مالی داخلی و خارجی و حمایت از تولیدکنندگان صنعت زنبورداری کشور در برخورداری با موقعیت‌های بحرانی سایر عملیات و فعالیت‌های مجاز مرتبط با حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش زنبورداری کشور اشاره کرد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930609-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید