Iranian Agriculture News Agency

متوسط قیمت خرده‌فروشی مواد خوراکی اعلام شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به 14 شهریورماه 93 را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (یانا)، در هفته مورد گزارش، قیمت لبنیات نسبت به هفته گذشته بدون تغییر مانده است، اما نرخ تخم‌مرغ با دو درصد کاهش شانه‌ای هشت‌هزار و 800 تا 11 هزار تومان به فروش رفت. همچنین در این هفته در گروه برنج داخلی قیمت برنج درجه یک و دو هریک معادل یک درصد افزایش یافت.

در گروه حبوبات بهای لپه و نخود معادل دو درصد، عدس سه درصد و لوبیا قرمز یک درصد افزایش، اما نرخ بقیه اقلام دو تا 2.3 درصد کاهش یافت.

در این هفته در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک و انار عرضه نشد و انجیر به میزان کمی به فروش رسید، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بود، با نرخ مصوب میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

در میوه‌فروشی‌های سطح شهر نیز، در اقلام میوه و سبزی قیمت گلابی هشت درصد و هلو 4.9 درصد کاهش، اما نرخ سایر اقلام این گروه بین 0.8 تا 3.5 درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی تازه نیز بهای خیار معادل 2.7 درصد، سیب‌زمینی 3.9 درصد، پیاز 4.5 درصد و سبزی برگی سه درصد کاهش یافت، اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 1.2 تا 13.8 درصد افزایش یافت.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، در هفته منتهی به 14 شهریورماه با وجود آزاد شدن صادرات دام سبک در کنار دام سنگین، قیمت گوشت تازه گوساله و گاو تغییری نداشت و قیمت گوشت گوسفندی تنها دو درصد و گوشت مرغ 2.4 درصد افزایش داشته است.

در این هفته بهای قند و روغن نباتی جامد بدون تغییر ماند، اما قیمت شکر دو درصد کاهش و بهار چای خارجی 1.4 درصد و روغن نباتی مایع 0.1 درصد افزایش یافت./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930622-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید