Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

احتمال کشت کینوا در تهران کم‌آب

برای کشت کینوا در نقاط مختلف کشور تحقیقات در حال بررسی بوده و کشت مشاهده‌ای - آزمایشگاهی آن برای استان تهران انجام شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اجرای 90 پروژه تحقیقاتی در این استان خبر داد و گفت: پروژه‌های فوق در سطح منطقه‌ای و ملی قابل اجرا است.

نیازعلی سپهوند درباره وضعیت خشکسالی و آب موجود در کشور افزود: استفاده از گیاهان زراعی که به آب کمتری نیاز داشته و در شرایط فعلی قابلیت رشد داشته باشند، در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: کینوا گیاه جدیدی است که طرح‌های مطالعاتی برای کشت آن در اراضی مختلف کشور انجام شده و در استان تهران نیز با توجه به وضعیت خشکسالی موجود، به‌صورت آزمایشگاهی کشت شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: در راستای تأمین امنیت غذایی بنا داریم که کشت ترویجی کینوا را از سال آینده در کشور اجرایی کنیم.

سپهوند تصریح کرد: کینوا نیاز آبی کمتری داشته و به تنش خشکی مقاوم است، بنابراین قابلیت کشت در بیشتر نقاط کشور را دارد و می‌تواند به‌عنوان غله‌ای مفید که خاصیت درمانی خوبی نیز دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

وی یادآور شد: تاریخ کشت، میزان کود، روش کاشت و... گیاه کینوا در حال بررسی است و امید می‌رود که برای سال آینده به‌صورت آزمایشی و ترویجی کشت شود.

سپهوند تأکید کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران در کنار سایر مراکز اقدام به بررسی ارقام مختلف و مقاوم به خشکی متناسب با شرایط این استان و سایر استان‌های کشور می‌کند و امید می‌رود که طی سال‌های آینده به نتایج مناسبی دست یابیم./

خبرنگار: مژگان ستار

A-930819-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید