Iranian Agriculture News Agency

عسل فروشان بین راهی ساماندهی می شوند

با شروع سال جدید با حمایت و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و نیروی انتظامی ومراجع قضایی و دیگردستگاهای ذیربط از عرضه غیر اصولی عسل جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران از استان اردبیل، بهلول تکلوی که پیش از ظهر امروز درجلسه ساماندهی عسل فروشی های بین راهی سخن می گفت، افزود: برای این منظور گشت های سیار از ادارات مرتبط تشکیل و با حکم قضایی از عرضه غیر اصولی عسل درحاشیه جاده های بین راهی استان جلوگیری می شود.

تکلوی افزود: بر اساس آخرین آمار گیری در استان تعداد 3712 نفر زنبور دار با 315 هزار کلنی زنبور عسل در استان فعال هستند که سالانه بیش از 6 هزار تن عسل در استان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود که از این مقدار 750 تن سرانه مصرف استان بوده و مابقی به استان های همجوار و دیگر کشورها صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان افزود: استان اردبیل با تولید تقریبا ً 8 درصد عسل کشور رتبه سوم کشوری را به خود اخصاص داده است که این صنعت ارزشمند در استان برای بیش از 5 هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

تکلوی در راستای حمایت از صنعت زنبور داری استان افزود: اتحادیه تعاونی های زنبور داران در راستای ارائه خدمات رسانی به تشکل های زنبور داری با پیگیری های مکرر این معاونت در سالجاری تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است که امید واریم بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی این صنعت ارزشمند در استان باشیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید