Iranian Agriculture News Agency

آغاز بزرگ‌ترین نمایشگاه صنایع کشاورزی و غذایی آسیا در تهران + جدول 946 شرکت داخلی و خارجی

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته امروز پنجم خرداد 1394 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از ساعت 10 امروز پنجم تا هشتم خردادماه 1394 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اگروفود همیشه تداعی‌کننده بزرگ‌ترین، کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین نمایشگاه با حداقل نقاط ضعف بوده است و از آنجا که هدف اصلی اگروفود معرفی استعدادها و کمک به توسعه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی است و کشورمان نیز در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی مطلوب از پتانسیل خوبی برخوردار است، معمولاً بخش عمده‌ای از کالاهای تولیدشده با کیفیت در این نمایشگاه می‌تواند انتظارات را جهت معرفی و صادرات براورده سازد.

این نمایشگاه امسال با استقبال چشمگیر و دور از انتظار کشورهای خارجی روبه‌رو شده و در آن 22 کشور انگلیس، اسپانیا، اتریش، اوکراین، امارات متحده عربی، بحرین، ایتالیا، آلمان، بلژیک، پرتغال، تایلند، لبنان، کویت، عمان، ترکیه، چین، روسیه، سوئیس، فرانسه، کره جنوبی، هلند، و هند حضور دارند که شرکت‌کنندگان کشورهای اسپانیا، آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، چین، فرانسه و هند به‌صورت گروهی در نمایشگاه مشارکت دارند.

در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته 710 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 236 شرکت خارجی حضور دارند و جدیدترین کالاها، تولیدات و خدمات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند. حضور شرکت‌ها و کشورهای خارجی در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (ایران آگروفود 2015) نسبت به سال گذشته حدود 44 درصد رشد یافته است.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از 62 هزار مترمربع و در سالن‌های 38، 38A، 35، 40، 40A، 41، 41B، خلیج فارس 44، 31A، 31B، 6، 7-8-9، 10-11-12-13، 27، سری 25 و فضای باز سالن‌های نمایشگاهی برپا خواهد شد.

معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در حوزه کشاورزی و غذایی، ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشورمان در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی حوزه کشاورزی و غذایی داخلی و خارجی، اشتغال و کارآفرینی، ارتقاء دانش و تبادل اطلاعات بین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان؛ مهم‌ترین اهداف برگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته است.

در بخش‌های مختلف این نمایشگاه انواع صنایع پروتئینی، انواع فرآورده‌های گوشتی، انواع فرآورده‌های لبنی، انواع غذاهای آماده و نیمه‌آماده؛ صنایع تبدیلی - انواع کنسروهای غیرگوشتی، انواع خشکبار؛ انواع سبزی‌های خشک و معطر، عرقیات گیاهی، ادویه‌جات، چاشنی‌ها، صنایع آشامیدنی، انواع فرآورده‌های آردی، انواع نان صنعتی، صنایع قند و نیشکر، فرآورده‌های روغنی، پخش و توزیع انواع فرآورده‌های غذایی، صنایع کشاورزی، صنایع وابسته و ماشین‌آلات و ادوات مربوطه، نهاده‌های کشاورزی، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و باغبانی، سیستم‌های آبیاری، گلخانه، ماشین‌آلات بسته‌بندی، توزین و پرکن، ماشین‌آلات صنایع آردی، ماشین‌آلات صنایع کنسرو و کمپوت، ماشین‌آلات صنایع روغن، ماشین‌آلات صنایع شیر و لبنیات و پنیر، ماشین‌آلات صنایع تبدیلی، ماشین‌آلات صنایع گوشت، ماشین‌آلات صنایع سردخانه، ماشین‌آلات صنایع غذایی سبک، ماشین‌آلات صنایع غذایی مادر، ماشین‌آلات تکمیلی صنایع غذایی، ماشین‌آلات عمومی صنایع غذایی، تصفیه و پالایش آب و بسته‌بندی ارائه خواهد شد.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه؛ چند همایش و کنفرانس تخصصی در مباحث موضوعی نمایشگاه با حضور متخصصان، کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت غذا و کشاورزی کشور نیز برگزار خواهد شد.

بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از امروز پنجم تا هشتم خردادماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

به‌رغم کمیت بازدیدکنندگان، کیفیت و چگونگی برپایی این نمایشگاه موضوعی است که باید بیشتر مدنظر قرار گیرد و با یک برنامه‌ریزی دقیق و همکاری تمامی بخش‌ها می‌توان به آنچه که مطلوب و مورد نظر همگان است، رسید.

امید است بیست‌ودومین اگروفود با نظم و قدرت هرچه تمام‌تر و به‌رغم برخی معذوریت‌های جانبی و خارج از اختیار، کارنامه ماندگاری را از خود به جای گذارد./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

F-940305-01

مطالب پیشین:

حجتی در گفتگو با ایانا: توسعه صنایع غذایی به کشاورزان ایمنی خاطر می‌دهد/ حضور بی‌سابقه تیم معاونان وزارت جهادکشاورزی در اگروفود امسال

بازدید وزیر جهادکشاورزی از نمایشگاه بین‌المللی ایران اگروفود (1)

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌اگروفود (2)


جدول کامل شرکت کنندگان داخلی و خارجی اگروفود 2015 در تهران
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید