Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ایران اگروفود 2015، برای بازاریابی برندهای صنایع غذایی

روبان بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی، صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته توسط معاون صنعت، معدن و تجارت بریده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی، صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود 2015) ساعت 10 صبح امروز توسط معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن هشت افتتاح شد و این نمایشگاه تا هشتم خردادماه سال جاری از ساعت 9 تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران و در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه امسال در فضایی برگزار شده که از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان از افزایش 10 درصدی برخوردار است.

ولی‌الله افخمی‌راد افزود: 710 شرکت داخلی و 236 شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و از آنجا که ذائقه سایر کشورهای همسایه با ایران هم سازگار است، می‌توان راهی را برای صادرات بیشتر محصولات غذایی به این کشورها باز کرد.

وی خاطرنشان کرد: به تجار پیشنهاد می‌شود که نسبت به ثبت برند خود اقدام کنند تا بتوانند برای صادرات بیشتر اقدامات لازم را انجام دهند.

افخمی‌راد ادامه داد: برنامه سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال اقدامات حمایتی برای استمرار صادرات در بازار است و در این راستا کمک‌های لازم به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: هماهنگی در تأمین مواد اولیه باعث می‌شود که بتوانیم با صنایع هماهنگی‌هایی را برای صادرات محصولات غذایی داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تنظیم بازار نیز یادآور شد: در گاهی موارد در مناطقی از کشور با افزایش محصول و گاهی با کاهش مواد غذایی مصرفی مردم روبه‌رو هستیم و امیدواریم که وزارت جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی دقیق و تبادل سیاست‌های ممکن بتواند برنامه‌ریزی خوبی را برای بازرگانان داشته باشد.

افخمی‌راد در پاسخ به پرسش ایانا درباره اثرات وضع تعرفه‌ها تأکید کرد: در راستای حمایت از صنایع غذایی، مکانیزم وضع تعرفه‌ها می‌تواند بسیار اثربخش باشد؛ به‌گونه‌ای که از طریق اعمال آنها در کشور، حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان به‌عمل می‌آید.

وی اظهار داشت: امیدواریم که شاهد افزایش تولید و صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در کشور باشیم.

افخمی‌راد همچنین گفت: تعرفه‌ها در برخی از کشورها برای برخی مواد غذایی وضع می‌شود، اما در مجموع محصولات صادرات به‌راحتی می‌توانند به کشورهای مختلف صادر شوند.

وی درباره افزایش قیمت بنزین و تأثیر آن بر بازار محصولات غذایی افزود: افزایش قیمت جزئی بوده و تأثیر زیادی بر افزایش قیمت‌ها نخواهد داشت، زیرا این افزایش جزئی است؛ بنابراین مشکل خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

گفتنی است، نمایشگاه ایران اگروفود 2015 در مدت چهار روز با هدف ارتقاء دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز؛ معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشورمان؛ ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی؛ تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت سالم و هدفمند و... برپا شده است و شرکت‌کنندگان خارجی یا نمایندگان آنها از 22 کشور حضور دارند.

لازم به ذکر است، در ایران اگروفود امسال، 61.54 درصد شرکت‌کنندگان داخلی در بخش فود شامل فرآورده‌ها و محصولات غذایی، صنایع تبدیلی و صنایع مرتبط؛ 32.81 درصد در بخش فودتک شامل ماشین‌آلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایع غذایی، بسته‌بندی و تجهیزات جانبی، ماشین‌آلات و صنایع مرتبط و 5.63 درصد در بخش اگرو شامل ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و آبیاری، نهاده‌ها و صنایع کشاورزی و مرتبط حضور دارند./

خبرنگار: مژگان ستار

F-940305-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید