Iranian Agriculture News Agency

حمایت از ایجاد پارک علم و فناوری توسط بخش خصوصی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که این معاونت از ایجاد پارک علم و فناوری در کشور توسط بخش خصوصی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، سورنا ستاری در بازدید دبیرشورای عالی امنیت ملی از پارک پردیس افزود: پایه اقتصاد دانش بنیان ایجاد زمینه برای بخش خصوصی است، اگر بتوانیم در این زمینه درست فرهنگ سازی کنیم، معاونت علمی حمایت های لازم را ارائه خواهد کرد.

وی بیان کرد: ایجاد پارک علم و فناوری توسط شرکت های خصوصی قطعا جزء اولویت های معاونت علمی است.

ستاری اظهارکرد: درخصوص بازار وفروش محصولات شرکت های بنیان اکنون تسهیلات خوبی از جمله لیزینگ محصولات از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیزصندوق نوآوری وشکوفایی در نظر گرفته شده است.

وی دربخش دیگری از سخنانش افزود: اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان اکوسیستم جدیدی است که ازسوی معاونت علمی و فناوری درکشورمعرفی شده است، پایه و اساس این اکوسیستم تولید درآمد از طریق پژوهش است زیرا درآمدی که از این طریق حاصل می شود از دیگر زمینه های سرمایه گذاری پایدارتراست.

ستاری اظهارکرد: برای ایجاد چنین شرایطی لازم است تا دانشگاه هایی داشته باشیم که درآمد خود را از طریق پژوهش در پارک ها کسب کنند، دانشگاه ها باید محیط اطراف خود را تغییر دهند و اطراف دانشگاه ها باید شرکت های بزرگ دانش بنیان مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری بخشی از این اکوسیستم جدید است افزود: دانشگاه ها باید دو تا پنج سال دانشجویان خود را بعد از فارغ التحصیلی از طریق پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

ستاری با اشاره به دستاوردهای پارک علم و فناوری پردیس ادامه داد: درحال حاضر در این پارک حدود 300 عضو هیات علمی حضور دارند که در شرکتهای دانش بنیان خود مشغول به فعالیت هستند، کل سرمایه گذاری دولتی در این پارک فناوری از سال 80 تا کنون به بیش از 60 میلیارد تومان نمی رسد ولی در سال گذشته هزار و 700 میلیارد تومان فروش پارک بوده است.

ستاری نیزدر بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از بحث های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، اقتصاد دانش بنیان است ، مسوولان کشور باید از این حرکت جدید در کشور حمایت کنند، بخث جدی آن بحث فرهنگ سازی عمومی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک شورای عالی امنیت ملی بتوانیم مصوبات خوبی را در این خصوص داشته باشیم ، و در این حرکت از حمایت های شورای عالی برخوردار شویم.

وی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آماده است که هر کمکی در جهت توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در کشور داشته باشد.

پارک علم و فناوری پردیس در سال 1380 به عنوان اولین پارک کشور در حوزه علم و فناوری در استان تهران تاسیس شد و اکنون 3 هزار نفر در 272 شرکت دانش بنیان این پارک در زمینه های مختلف نانو ، تجهیزات پزشکی ، آی سی تی و غیره فعال هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید