Iranian Agriculture News Agency

ایران و ایتالیا در الجزایر شراکتی کارخانه فراوری خرما می سازند

در راستای تلاش برای حضور ایران در بازارهای جهانی قراردادی با حضور رضا عامری سفیر ایران در الجزایر و عماره بن یونس وزیر بازرگانی این کشور به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بر اساس این قرارداد کارخانه صنایع تبدیلی خرما با مشارکت ایتالیا در الجزایر احداث می شود و کشورمان در این پروژه حضور فنی و تکنولوژیکی خواهد داشت.

این همکاری علاوه بر صنایع تبدیلی خرما، زمینه هایی همچون تولید شکر از خرما و تولید روغن هسته خرما را نیز دربر خواهد گرفت.

رضا عامری، سفیر ایران در الجزایر در مراسم امضای این قرارداد که علاوه بر وزیر بازرگانی، رئیس کل اتاق بازرگانی، رئیس اتاق بازرگانی استان بسکره و جمعی از بازرگانان و فعالان اقتصادی الجزایر نیز حضور داشتند با بیان اینکه امضای این قرارداد اولین نتیجه عملی دیدار اخیر رئیس کل اتاق بازرگانی الجزایر و هیئت همراه وی از ایران در اردیبهشت 94 است، آن را آغازی برای تقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور عنوان کرد.

وی ضمن تشریح مزایای سرمایه گذاری در ایران و تشریح مفاد قانون سرمایه گذاری خارجی، خواستار توجه اعضای شورای مشترک بازرگانان ایران و الجزایر به زمینه های جدید همکاری فیمابین شد.

وزیر بازرگانی الجزایر نیز در این مراسم ضمن سپاسگزاری از ایران و تشریح سیاست های بازرگانی الجزایر در اجرای پروژه های اقتصادی ابراز امیدواری کرد همکاری های اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک بیش از پیش افزایش یابد.

سفیر ایران در پایان این آیین با حضور در جمع خبرنگاران و رسانه های الجزایر ضمن بیان پیشرفت های کشورمان در تولید مواد غذایی، دارو، محصولات کشاورزی، ماشین آلات زراعی و خودرو بر آمادگی کشورمان برای استقبال از هیئت های اقتصادی و بازرگانی الجزایر و تبادل اطلاعات تجاری با هدف آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور با امکانات و توانمندی های یکدیگر تاکید کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید