Iranian Agriculture News Agency

مسابقه پوستری روز جهانی غذا 2015 برگزار می‌شود + تصاویر

مسابقه پوستری روز جهانی غذا 2015 با شعار "حفاظت اجتماعی و کشاورزی: شکستن چرخه فقر در مناطق روستایی" برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) حمایت اجتماعی به‌عنوان شعار امسال روز جهانی غذا (WFD) برای برجسته کردن اهمیت آن در کاهش فقر در مناطق روستایی و دسترسی به مواد غذایی و خرید مواد غذایی انتخاب شده است.

حمایت اجتماعی می‌تواند به عنوان طیف وسیعی از راه‌حل‌ها در ترکیب با یکدیگر مانند فرصت‌های شغلی، تهیه غذا و پول و خدمات برای حمایت از آسیب‌ها و کمک به جامعه در جهت رهایی از گرسنگی و فقر تعریف شود.

سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای کمک و آشنایی با شعار سال 2015 توضیحاتی را برای اطلاعات زمینه، ایده‌ها و پیشنهادات در دو بخش کودکان و بزرگسالان جهت تهیه پوستر منتشر کرده است.

گفتنی است، روز جهانی غذا در 16 اکتبر (24 مهر) به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال 1945 نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. این روز توسط بسیاری از سازمان‌های مرتبط با امنیت غذایی، ازجمله برنامه جهانی غذا و صندوق بین‌المللی توسعه کشاورزی نیز جشن گرفته می‌شود.

آثار برگزیده این مسابقه در سال 2014 میلادی با شعار "کشاورزی خانوادگی، تأمین غذا برای جهان و مراقبت از زمین" در مقر اصلی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد در شهر رم ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

فائو آخرین فرصت برای ارسال پوسترها را 30 سپتامبر 2015 (8 مهر 1394) اعلام کرده است و جشن اهدای جوایز در اکتبر 2015 برگزار می‌شود.

این مسابقه در سه گروه سنی پنج تا هشت، 9 تا 12 و 13 تا 17 سال برگزار می‌شود.

سورپرایز فائو در مسابقه پوستری روز جهانی غذا، حضور فوتبالیست مشهور ایتالیایی روبرتو باجو است که به‌عنوان سفیر حسن‌نیت فائو، مرد برنده جایزه صلح و فعال حقوق بشر است و سخاوتمندانه با حضورش در افتتاح مسابقه امسال و فعالیت به‌عنوان سفیر حسن نیت فائو موافقت کرده است.

در گزارش فائو آمده است که روبرتو باجو تصمیم گرفته است از شما برای شرکت در این مسابقه، دعوت شخصی به‌عمل آورد.

وی معتقد است که جوانان باید در مبارزه جهانی برای پایان دادن به گرسنگی و سوءتغذیه و ساختن جهانی بهتر برای همه، فعال و درگیر باشند.

همزمان با هفتادمین سالگرد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد تمام برندگان مسابقه پوستری روز جهانی غذا مدال یادبودی از سازمان فائو دریافت خواهند کرد./

تعدادی از پوسترهای برگزیده ارسالی برای روز جهانی غذا در سال 2014 را در ادامه می بینید:

خبرنگار و مترجم: افسانه زعیم‌زاده

F-940402-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید