Iranian Agriculture News Agency

دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین‌المللی غذای جاده ابریشم برگزار می‌شود

دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای اکو جاده ابریشم 9 تا 13 شهریورماه سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین‌المللی غذای جاده ابریشم برگزار می‌شود
دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین‌المللی غذای جاده ابریشم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره غذای جاده ابریشم با حضور هشت کشور عضو سازمان اکو و با مشارکت مستقیم دبیرخانه این سازمان با رویکرد ویژه و خاص در ایران برگزار می‌شود.

این جشنواره همچون جشنواره ملی آش ایرانی با موضوع آش‌های محلی کشورهای مختلف شرکت‌کننده برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن ارائه آش‌های محلی کشورهای شرکت‌کننده، ایجاد زمینه آشنایی فرهنگی بین کشورهای شرکت‌کننده، ایجاد امکان ثبت جشنواره در فهرست جشنواره‌های بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری، ایجاد زمینه حضور گردشگران بین‌المللی در استان به واسطه رویداد فرهنگی است.

در سال جاری با هماهنگی وزارت امور خارجه تاکنون هشت کشور عضو سازمان اکو برای شرکت در این رویداد فرهنگی اعلام آمادگی کردند و از کشورهای ایتالیا، چین و اسپانیا نیز دعوت به عمل آمده است.

اکو سازمان همکاری اقتصادی منطقه‌ای است که در سال 1341 با همکاری کشورهای پاکستان، ایران و ترکیه بر پا شد، اما پس از فروپاشی شوروی سابق در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.

جشنواره ملی آش ایرانی از سال 1384 خورشیدی به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در سطح کشور برای ترویج فرهنگ غذایی صحیح و با شعار "غذای ایرانی، خوراک جهانی" در سطح ملی در شهر زنجان برگزار می‌شود.

این جشنواره تاکنون در 9 دوره برگزار شده و یکی از جشنواره‌های ثابت فرهنگی در سطح کشور است که مورد استقبال گردشگران مسافران و شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف قرار می‌گیرد.

دهمین جشنواره ملی آش ایرانی و نخستین جشنواره بین‌المللی غذای کشورهای اکو جاده ابریشم 9 تا 13 شهریورماه 94 در زنجان برگزار خواهد شد و ارائه خدمات هدفمند و سنجیده به میهمانان و شرکت‌کنندگان این جشنواره، از اهمیت زیادی برخوردار است./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

F-940525-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید