Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

فراخوان سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید/ پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان سیب

تاکنون سازمان تعاون روستایی پیشنهادی از سوی اصناف به‌منظور تنظیم بازار شب‌های پایانی سال دریافت نکرده است و بدین‌وسیله فراخوان خود را برای استقبال از هرگونه پیشنهاد برای کمک در تنظیم بازار اعلام می‌کند و همچنین پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان سیب قطعی شده است.

فراخوان سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید/ پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان سیب
فراخوان سازمان تعاون روستایی برای تنظیم بازار شب عید/ پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان سیب

معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تاکنون سازمان تعاون روستایی هیچ پیشنهادی از سوی اصناف یا تشکل‌ها به‌منظور کمک در تنظیم بازار شب‌های پایانی سال دریافت نکرده است.

حسین صفایی افزود: بدین‌وسیله فراخوان استقبال از هرگونه پیشنهاد برای یاری رساندن در تنظیم بازار شب‌های پایانی سال از سوی تشکل‌ها و اصناف اعلام می‌شود.

پرداخت تسهیلات برای صادرات سیب

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه تعاونی‌ها خرید و ذخیره‌سازی میوه‌های کیفی را آغاز کرده است و برای صادرات برخی محصولات نظیر سیب نیز مجراهای قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.

صفایی ادامه داد: به‌منظور تنظیم بازار داخلی کشور، صادرات حداقل 500 هزار تن سیب هدف‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: بدین‌وسیله این سازمان اعلام می‌کند تسهیلات لازم برای صادرات سیب در اختیار صادرکنندگان رسمی کشور قرار خواهد گرفت.

صفایی یادآور شد: متقاضیان، اصناف و تشکل‌ها برای صادرات سیب به بانک معرفی شده تا تسهیلات صادراتی خود را دریافت کنند.

ذخیره‌سازی شب‌های پایانی سال در مسیر رایزنی

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تأکید کرد: با وجود آنکه ذخیره‌سازی میوه برای شب‌های پایانی سال در مرحله آماده‌سازی و آغاز قرار گرفته است، اما شیوه تنظیم بازار و سناریوی آن برای سال جاری در حال رایزنی است.

وی اظهار داشت: با وجود آنکه سال گذشته تلاش‌های خوبی برای عرضه به‌موقع این محصول توسط سازمان و تشکل‌ها صورت گرفت، اما سناریوهای تازه‌ای برای تنظیم بازار سال جاری در دست بررسی است.

صفایی در پایان گفت: این سازمان از مشارکت و همراهی اصناف مختلف برای تنظیم بازار به شرط آنکه طرح خود را برای خرید به‌صورت کتبی و رسمی ارائه کنند، استقبال همه‌جانبه خواهد کرد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-940718-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید