Iranian Agriculture News Agency

885 هزار تن انواع آبزیان سالانه در کشور تولید می شود

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت:سالانه به طور متوسط سه هزار تن خاویار در دریای خزر تولید می شود.

885 هزار تن انواع آبزیان سالانه در کشور تولید می شود
885 هزار تن انواع آبزیان سالانه در کشور تولید می شود

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد پورکاظمی با اشاره به اینکه سالانه 885 هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید می شود، افزود: اگر بخش خصوصی در زمین پرورش آبزیان سرمایه گذاری کند، می توان سالانه شاهد حجم وسیعی ازتولید انواع آبزیان در کشور باشیم.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با 97 سال سابقه، شبکه علمی خود در تمام نقاط کشور با بیش از 250 محقق و دانشمند پروژه های تحقیقاتی را در حوزه علوم شیلات اجرایی کرده است، گفت: این موسسه دارای بیش از یکصد هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی است.

وی انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی پرورش ماهی در ققس در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان را از مهم ترین برنامه های کاری این موسسه در سال جاری دانست و گفت: امسال با اخذ مجوز به منظور تنوع بخشی گونه ای در سیستم آبزی پروری تعدادی گونه ماهی از خارج از کشور وارد کردیم.

پور کاظمی به ظرفیت گچساران برای تولید ماهیان گرم آبی و زینتی، اشاره کرد و افزود: این شهرستان با توجه به منابع آبی، از جمله سد کوثر و چمشیر ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید ماهیان گرم آبی و زینتی دارد و مسئولان این شهرستان باید بازارهای هدف را نیز شناسایی کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید