Iranian Agriculture News Agency

مدیر بازرگانی تولیدکننده بوقلمون صنعتی خبر داد:

گوشت بوقلمون، فاقد واکسن و آنتی‌بیوتیک/ بوقلمون جایگزین گوشت قرمز و سفید

از آنجا که بوقلمون‌ها بسیار مقاوم‌تر از مرغ در مقابل بیماری‌ها هستند، بنابراین کمترین میزان آنتی‌بیوتیک و واکسن را مصرف می‌کنند.

گوشت بوقلمون، فاقد واکسن و آنتی‌بیوتیک/ بوقلمون جایگزین گوشت قرمز و سفید
گوشت بوقلمون، فاقد واکسن و آنتی‌بیوتیک/ بوقلمون جایگزین گوشت قرمز و سفید

مدیر بازرگانی شرکت بوقلمون شاهسون در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از سلامت گوشت بوقلمون در مقایسه با سایر محصولات پروتئینی خبر داد و گفت: بوقلمون به‌دلیل نژاد خاصی که دارد، سرعت رشد بالایی داشته و نیازی به هیچ‌گونه واکسن یا داروی مکمل ندارد.

محمود شاهسون افزود: این جاندار مقاوم‌تر از مرغ در مقابل بیماری‌های مختلف است، بنابراین از مصرف بسیار ناچیز آنتی‌بیوتیک طی دوره رشد خود برخوردار است و علاوه بر آن تنها دو بیماری است که ممکن است آن را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین مصرف واکسن آن نیز در حداقل ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: بوقلمون در حال حاضر به‌صورت صنعتی تولید می‌شود و می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز باشد.

مدیر بازرگانی تولیدکننده بوقلمون صنعتی ادامه داد: با توجه به آنکه گوشت بوقلمون اسیدهای چربی را که ممکن است در گوشت قرمز باشد، ندارد، می‌تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که ممنوعیت مصرف گوشت قرمز دارند.

شاهسون تصریح کرد: 60 درصد بوقلمون را گوشت سفید و 40 درصد آن را گوشت قرمز تشکیل می‌دهد؛ بنابراین جایگزین مناسبی برای هر دو نوع گوشت می‌تواند باشد.

وی یادآور شد: بوقلمون نیز همچون سایر ماکیان تحت تأثیر بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان است، اما امیدواریم که با پایش‌ها و مراقبت‌های سازمان دامپزشکی کشور این بیماری به فارم‌های صنعتی وارد نشود.

شاهسون در پایان تأکید کرد: صنعت تولید بوقلمون در کشور در حال حاضر از حمایت‌های خاص دولتی برخوردار است و امیدواریم که بتوانیم تولید را به اندازه‌ای گسترش دهیم که علاوه بر نیاز داخل، برای صادرات نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم./

خبرنگار: مژگان ستار

L-940812-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید